Verhoog de klantlevensduurwaarde en leer hoe u uw klanten kunt terugwinnen met Piwik PRO voor retail & e-commerce

Identificeer de touchpoints van uw klantreis met het hoogste verlaat- en stoppercentage. Bouw relevante doelgroepen om hen heen en optimaliseer uw winback-, cross- en up-sellcampagnes

Verhoog de klantlevensduurwaarde

Identificeer zwakke plekken in uw klantreis

Gegevens die online en offline verkopen mogelijk maken

Met Piwik PRO kunt u:

Zwakke plekken in de klantreis identificeren

Ontdek welke producten er nog in de winkelwagen achterblijven en wat hun waarde is. Vergelijk de verlatingssnelheid van de winkelwagen met het succespercentage van de winkelwagen. Ontdek of uw klanten problemen ervaren tijdens hun reis. Gebruik Piwik PRO Customer Data Platform en aangepaste rapporten om zwakke plekken in uw klantreis te analyseren.

De echte klantwaarde krijgen

Leer over de inkomsten die uw klanten in hun hele levenscyclus hebben gegenereerd. Integreer e-commercegegevens van webanalyses met transactiegegevens van het e-commerceplatform of CRM. Ontdek wat de echte klantlevensduur is op basis van gegevens van al uw transacties, zowel offline als online.

Klantmaturiteitsmodellen gebruiken

Gebruik klantmaturiteitsmodellen voor geavanceerde klantensegmentatie en marketingoptimalisatie. Ontdek hoe uw klanten hun reis van anonieme bezoekers, via nieuwsbriefabonnees en 1e keer kopers naar loyale klant doorlopen. Geef uw klantenondersteuning de gegevens over wanneer potentiële klanten te bellen.

Brick & mortar sales ondersteunen

Krijg gedetailleerde informatie over de populariteit van uw aanbiedingen en marketinginspanningen in specifieke geografische regio’s. Ontdek welke online kortingen en deals leiden tot de beste offline reacties en activeer uw klanten in uw fysieke winkels. Ondersteun uw regionale managers en verbeter uw offline verkopen met online gegevens.

Met Piwik PRO Analytics Platform kunt u:

Gegevenssilo’s elimineren

Verwijder alle gegevenssilo’s door al uw gegevenspunten te integreren in één klantprofiel. Krijg een volledig beeld van uw klantreis door uw webanalyses, transactie-, CRM- en offline-gegevens van fysieke winkels te verenigen.

Uw marketing- en verkoopproces optimaliseren

Krijg gedetailleerde rapporten over de prestaties van uw aanbod, ontdek trends in uw consumentengedrag en verschuivingen in interesse in verschillende geografische gebieden. Ontdek welke kanalen minder winstgevend zijn en gebruik de verkregen gegevens om wijzigingen in uw aanbod aan te brengen en uw ROI te verhogen.

Klantenondersteuning versterken

Gedetailleerde klantprofielen inscannen (door gedragsgegevens voor webanalyse te combineren met CRM- en e-commercegegevens) en profiteren van de mogelijkheid om de hele reis van uw klanten te volgen met de granulaire Piwik PRO single customer view. Geef uw ondersteuningsteam deze gegevens om de ervaring van uw klanten te verbeteren.

Het CRO-proces verbeteren

Creëer geavanceerde rapporten met Piwik PRO custom reports en identificeer optimalisatiemogelijkheden bij elke stap van het trechter- en klanttraject. Gebruik verzamelde inzichten om gegevensgestuurde beslissingen te nemen over het verbeteren van het UX-proces en het optimaliseren van de conversieratio van uw e-commerceplatform.

Laat ons u door alle functionaliteiten van Piwik PRO leiden en al uw vragen beantwoorden!