Verhoog de inkomsten uit e-commerce met een geïntegreerd analyseplatform

Verkrijg diepgaande inzichten en verbeter uw conversiepercentages met intuïtieve dashboards, aangepaste rapporten, heatmaps en eenvoudige privacy-instellingen.

  • Modules:
  • Analytics
  • Tag Manager
  • Consent Manager
  • Customer Data Platform

Begrijp het klanttraject

Krijg een volledig beeld van de trajecten van uw klanten. Leer meer over de behoeften van de klant met behulp van e-commercedimensies, statistieken, trechters, productomvang en nog veel meer.

Bewaak belangrijke productspecifieke e-commercestatistieken

Volg vitale e-commerce-indicatoren, zoals customer lifetime value (CLV), winkelgedrag, totale inkomsten en gemiddelde bestelwaarde (AOV). Pas de analyse aan uw behoeften aan met berekende e-commerce-statistieken, rapporten en aangepaste productdimensies.

Krijg toegang tot volledige klantprofielen en segmentatie

Ontsluit klantinzichten met geavanceerde segmentatie. Gebruik een CDP om inzicht te krijgen in klanten en diepgaande profielen op te stellen met demografische gegevens, gegevens over hun aankoopgeschiedenis, gedrag en meer.

Maximaliseer trechterprestaties

Omarm de complexiteit en diversiteit van het moderne digitale klanttraject met meerkanaals attributie. Krijg inzicht in elke stap van het traject met e-commercetrechters, zoals rapporten over betaaltrechters en winkelgedrag.

Verbeter de synergie tussen de marketing- en productteams

Laat uw teams eenvoudig gegevens analyseren en het gedrag van klanten begrijpen dankzij intuïtieve dashboards. Geef ze bruikbare inzichten en een uitgebreid overzicht van hun inspanningen.

“In de dynamische wereld van e-commerce leidt het strategische gebruik van webanalyse bedrijven naar uitzonderlijke gebruikerservaringen, probleemloze transacties en diepgaande inzichten in het klanttraject.”

Jarek Miazga
Product Manager at Piwik PRO

Verhoog de effectiviteit van uw marketinginspanningen

Verbeter uw marketing-ROI

Analyseer de koopgewoonten van klanten en het rendement van advertenties om uw winstgevendheid te verbeteren. Maak gebruik van datagestuurde inzichten om contentmarketing in te zetten en uw website te optimaliseren voor SEO.

Zorg ervoor dat potentiële klanten loyale klanten worden

Ontdek de gemeenschappelijke kenmerken van uw meest actieve gebruikers. Herken de elementen van uw product- en marketinginspanningen die upsells stimuleren en het klantverloop verminderen.

Vereenvoudig uw werk door middel van productintegraties

Maak gebruik van integraties die zijn ontwikkeld om de gegevenskwaliteit en de marketingprestaties te verbeteren. Integreer uw analytics eenvoudig met A/B- en BI-tools, Google Ads of Google Search Console.

Verbeter de klantervaring

Spoor fouten en probleemgebieden op

Duik diep in rapporten om snel gebieden in uw online winkel te identificeren die mogelijk fouten bevatten of tot een slechte klantervaring kunnen leiden.

Optimaliseer met heatmaps

Kijk waar gebruikers op klikken en wat ze missen. Identificeer patronen in de betrokkenheid van gebruikers en neem weloverwogen beslissingen bij het verbeteren van uw online winkel.

Bied gepersonaliseerde e-commerce-ervaringen

Stem de ervaring af op elke klant door middel van aangepaste productaanbevelingen, door gedrag getriggerde pop-ups, berichten en remarketingcampagnes.

Veiligheid en privacy

Anonieme gegevensverzameling voor e-commerce

Voldoe wereldwijd aan de eisen van klanten op het gebied van gegevensprivacy. Respecteer hun privacyvoorkeuren en verzamel waardevolle gegevens over attributie, paginaprestaties en gedrag van gebruikers.

Volledige controle over gegevens

Bepaal welke soorten gegevens u gebruikt, wie er toegang toe heeft, waar u ze opslaat, waar u ze voor gebruikt en welke beveiligingsmaatregelen u erop toepast.

Maak naleving eenvoudig

Beheer de naleving van alle marketinginstrumenten die op uw website zijn geïnstalleerd, zoals analytics, remarketing, contentpersonalisatie enzovoort. Met de Piwik PRO Consent Manager kunt u uw toestemmingsverzoeken aanmaken en doorvoeren.

Veilige gegevenshosting

Host Piwik PRO in een private of publieke cloud op Azure-servers in de VS, Nederland, Duitsland, Hongkong, Orange Cloud in Frankrijk of Elastx in Zweden.

Wat u met Piwik PRO kunt doen

Geïntegreerd gegevensplatform

Breng analytics naar een nieuw niveau door ze te combineren met andere Piwik PRO-modules: Tag Manager, Consent Manager en Customer Data Platform.

Soepele leercurve

Start snel met de intuïtieve interface en probleemloze onboarding van het platform. Gebruik geavanceerde analytics gebaseerd op bekende concepten.

Optionele gegevenssampling

Beslis of u wilt werken met een complete gegevensset of de efficiëntie van uw rapporten wilt verbeteren met behulp van gegevenssampling.

Gegevensexport en API’s

Gebruik uw analytics-data voor verschillende toepassingen binnen uw tech stack met behulp van onze krachtige API en gegevensexport.

Samenwerken en delen

Pas uw rapporten en dashboards aan op basis van de behoeften van verschillende teams en deel ze binnen uw bedrijf op een makkelijke en veilige manier.

Ondersteuning en professionele dienstverlening

Wanneer u vragen heeft, kunt u ons uitgebreide helpcentrum raadplegen en contact opnemen met de aan u toegewezen accountmanager of één van onze technische experts.

Kennisbank voor e-commerce-analytics

Ontdek waardevolle inzichten over e-commerce-analytics en het verzamelen, analyseren en interpreteren van gegevens voor uw online winkel.

november 3, 2023

Naleving van privacyregels in e-commerce – een uitgebreide gids

De snelle evolutie van e-commerce heeft ervoor gezorgd dat naleving van privacyregels voor veel online bedrijven een belangrijk aandachtspunt is geworden. Met het toenemende aantal datalekken, de bewustwording van consumenten en boetes voor niet-naleving, is het beschermen van de gegevens van klanten en het respecteren van hun privacy een nieuwe norm geworden. Volgens Gartner zullen tegen […]

Lees verder

januari 11, 2024

E-commerce analytics – wat is het en hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te laten groeien?

Het gemiddelde percentage winkelwagens dat uiteindelijk niet wordt afgerekend bij online winkelen is meer dan 70%. Dit vormt een enorme uitdaging voor e-commerceactiviteiten. Hoe kunt u uw klanten effectief bereiken en over de eindstreep krijgen? Een cruciaal element zijn de data die worden verzameld door een e-commerceanalysetool. E-commercebedrijven moeten datagestuurde beslissingen nemen om de acties van […]

Lees verder

Gebruik het gratis Core-abonnement of vraag een op maat gemaakte demo aan van een Enterprise-abonnement. U krijgt hoe dan ook geavanceerde, privacyvriendelijke e-commerce-analytics.