Piwik PRO Blog

Google Ads-campagnes optimaliseren met Piwik PRO Analytics Suite

juli 19, 2024

Google Ads-campagnes optimaliseren met Piwik PRO Analytics Suite

SUMMARY Google Ads biedt een groot bereik en een indrukwekkende ROI, maar succesvolle campagnes vereisen zorgvuldige optimalisatie en voortdurende verfijning.Door de gegevens van Google Ads aan te vullen met analysetools zoals Piwik PRO is een iteratieve aanpak van campagneoptimalisatie mogelijk.Piwik PRO Analytics biedt gedetailleerde inzichten in campagneprestaties, inclusief statistieken zoals sessies, bouncepercentage, doelconversies en omzet.Optimalisatie […]

Lees verder
Realtime rapportage: De volledige handleiding

juni 26, 2024

Realtime rapportage: De volledige handleiding

“Niet alle bedrijven hebben realtime rapportage nodig, maar het is zeer gunstig voor bepaalde use cases. Het is erg handig om de gebruikerservaring (UX) te verbeteren en het websiteverkeer te monitoren. Met realtime rapportage krijgt u meteen inzicht en kunt u hier snel op inspelen.” Mehdi Oudjida Freelance consultant in digitale analyse “Realtime is geen […]

Lees verder
'Cookieloze toekomst' wordt gemakkelijk gezegd, maar hier is alles wat u moet weten over het verdwijnen van third-party cookies

juni 11, 2024

‘Cookieloze toekomst’ wordt gemakkelijk gezegd, maar hier is alles wat u moet weten over het verdwijnen van third-party cookies

Belangrijkste opmerkingeN De ‘cookieloze’ toekomst zal niet helemaal cookieloos zijn. Hoewel grote browsers steeds minder third-party cookies accepteren vanwege de privacy en veiligheid van gebruikers, blijven third-party cookies een integraal onderdeel van het web.Het verdwijnen van third-party cookies zal vooral gevolgen hebben voor digitale advertentiepraktijken. Adverteerders en marketeers moeten zich aanpassen aan nieuwe methodes en […]

Lees verder
Server-side tracking en server-side tagging: De complete gids

juni 4, 2024

Server-side tracking en server-side tagging: De complete gids

“Als het aankomt op een succesvolle implementatie van server-side analysetracking, is het cruciaal om tools voor het verzamelen van first-party gegevens te kiezen die voldoen aan belangrijke voorschriften zoals AVG, PECR of TTDSG. Hoe meer gevoelige gegevens je verzamelt (bijvoorbeeld in het bankwezen, de gezondheidszorg of bij de overheid), hoe selectiever je moet zijn met […]

Lees verder
Customer data platform (CDP): Genereer betekenisvolle inzichten door klantgegevens te activeren en te importeren

april 26, 2024

Customer data platform (CDP): Genereer betekenisvolle inzichten door klantgegevens te activeren en te importeren

Een customer data platform (CDP) biedt u een uniform, uitgebreid inzicht in uw klanten. Daardoor kunt u uw interacties met klanten nog meer personaliseren en de doeltreffendheid en flexibiliteit van marketingcampagnes verbeteren. Toegang tot en het doeltreffend inzetten van klantgegevens is van cruciaal belang voor het succes van bedrijven. Bovendien biedt het marketeers een tastbaar […]

Lees verder
Hoe u de groei van uw bedrijf kunt bevorderen met een geïntegreerd analyseplatform

april 22, 2024

Hoe u de groei van uw bedrijf kunt bevorderen met een geïntegreerd analyseplatform

Moderne bedrijven gebruiken verschillende technologieën voor hun dataprocessen. Elk gegevensecosysteem zou de verzameling, verwerking en het beheer van gegevens moeten vergemakkelijken. Alleen toegang hebben tot gegevens is niet genoeg – u moet in staat zijn de inzichten die u via de gegevens verkregen hebt te integreren en te transformeren en daarnaar te handelen. Dit gaat […]

Lees verder
Wat zijn first party-gegevens en hoe kunt u uw marketingstrategie ermee verbeteren?

februari 27, 2024

Wat zijn first party-gegevens en hoe kunt u uw marketingstrategie ermee verbeteren?

First party-gegevens zijn gegevens die een bedrijf op haar eigen kanalen rechtstreeks verzamelt van klanten en doelgroepen. Deze gegevens worden meestal verkregen door klantinteracties, websitebezoeken, transacties en andere directe contactmomenten. Deze gegevens worden gezien als het meest waardevolle gegevenstype voor bedrijven, omdat ze rechtstreeks van de bron komen, waardoor ze nauwkeurig en betrouwbaar zijn. Uit het […]

Lees verder
Wat is de moderne datastack en hoe kan deze de wijze waarop u analyses uitvoert, veranderen?

januari 19, 2024

Wat is de moderne datastack en hoe kan deze de wijze waarop u analyses uitvoert, veranderen?

Toolcategorie Voorbeelden Data-opname Fivetran, Stitch, Airbyte, Kafka Datatransformatie dbt, Dataform, Trifacta BI- en datavisualisatie Tableau, Looker Studio, Power BI, Quicksight, Mode Reverse ETL Hightouch, Census, Hevo, RudderStack Datawetenschappen en machine learning Databricks, DataRobot, H2O.ai, Anaconda Databeheer Collibra, Alation, Atlan, Immuta Webanalyses Google Analytics, Piwik PRO Analytics Suite, Adobe Analytics, Mixpanel, Amplitude Productanalyse Pendo, FullStory, Hotjar, […]

Lees verder
E-commerce analytics - wat is het en hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te laten groeien?

januari 11, 2024

E-commerce analytics – wat is het en hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te laten groeien?

Het gemiddelde percentage winkelwagens dat uiteindelijk niet wordt afgerekend bij online winkelen is meer dan 70%. Dit vormt een enorme uitdaging voor e-commerceactiviteiten. Hoe kunt u uw klanten effectief bereiken en over de eindstreep krijgen? Een cruciaal element zijn de data die worden verzameld door een e-commerceanalysetool. E-commercebedrijven moeten datagestuurde beslissingen nemen om de acties van […]

Lees verder
Piwik PRO en Cookie Information fuseren om het aanbod van first-party marketingtechnologie te versterken

november 7, 2023

Piwik PRO en Cookie Information fuseren om het aanbod van first-party marketingtechnologie te versterken

We hebben spannend nieuws om met u te delen. Piwik PRO bundelt zijn krachten met Cookie Information, een gerenommeerd platform voor toestemmingsmanagement (CMP) uit Denemarken en onze vertrouwde partner. Samen zullen we bedrijven over de hele wereld meer mogelijkheden bieden voor effectieve en rechtmatige gegevensverzameling en hen helpen over te stappen op een first-party gegevensstrategie.Lees […]

Lees verder