Piwik PRO Blog

Wat zijn first party-gegevens en hoe kunt u uw marketingstrategie ermee verbeteren?

februari 27, 2024

Wat zijn first party-gegevens en hoe kunt u uw marketingstrategie ermee verbeteren?

First party-gegevens zijn gegevens die een bedrijf op haar eigen kanalen rechtstreeks verzamelt van klanten en doelgroepen. Deze gegevens worden meestal verkregen door klantinteracties, websitebezoeken, transacties en andere directe contactmomenten. Deze gegevens worden gezien als het meest waardevolle gegevenstype voor bedrijven, omdat ze rechtstreeks van de bron komen, waardoor ze nauwkeurig en betrouwbaar zijn. Uit het […]

Lees verder
Wat is de moderne datastack en hoe kan deze de wijze waarop u analyses uitvoert, veranderen?

januari 19, 2024

Wat is de moderne datastack en hoe kan deze de wijze waarop u analyses uitvoert, veranderen?

In een tijdperk waarin toegang tot grote hoeveelheden data geen uitdaging meer is, ligt het echte probleem in het begrijpen van data. Niet-verbonden systemen die leiden tot datasilo’s zorgen vaak voor een uniform beeld dat vertroebeld is, waardoor zinvolle inzichten onmogelijk worden. Het concept van de moderne datastack (MDS) pakt deze uitdagingen aan met een […]

Lees verder
E-commerce analytics - wat is het en hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te laten groeien?

januari 11, 2024

E-commerce analytics – wat is het en hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te laten groeien?

Het gemiddelde percentage winkelwagens dat uiteindelijk niet wordt afgerekend bij online winkelen is meer dan 70%. Dit vormt een enorme uitdaging voor e-commerceactiviteiten. Hoe kunt u uw klanten effectief bereiken en over de eindstreep krijgen? Een cruciaal element zijn de data die worden verzameld door een e-commerceanalysetool. E-commercebedrijven moeten datagestuurde beslissingen nemen om de acties van […]

Lees verder
Piwik PRO en Cookie Information fuseren om het aanbod van first-party marketingtechnologie te versterken

november 7, 2023

Piwik PRO en Cookie Information fuseren om het aanbod van first-party marketingtechnologie te versterken

We hebben spannend nieuws om met u te delen. Piwik PRO bundelt zijn krachten met Cookie Information, een gerenommeerd platform voor toestemmingsmanagement (CMP) uit Denemarken en onze vertrouwde partner. Samen zullen we bedrijven over de hele wereld meer mogelijkheden bieden voor effectieve en rechtmatige gegevensverzameling en hen helpen over te stappen op een first-party gegevensstrategie.Lees […]

Lees verder
Naleving van privacyregels in e-commerce - een uitgebreide gids

november 3, 2023

Naleving van privacyregels in e-commerce – een uitgebreide gids

De snelle evolutie van e-commerce heeft ervoor gezorgd dat naleving van privacyregels voor veel online bedrijven een belangrijk aandachtspunt is geworden. Met het toenemende aantal datalekken, de bewustwording van consumenten en boetes voor niet-naleving, is het beschermen van de gegevens van klanten en het respecteren van hun privacy een nieuwe norm geworden. Volgens Gartner zullen tegen […]

Lees verder
Rapporten in Google Analytics 4 en Piwik PRO: Alles wat u moet weten

oktober 26, 2023

Rapporten in Google Analytics 4 en Piwik PRO: Alles wat u moet weten

Het juiste analytics-platform selecteren is een uitdaging, omdat er niet één tool is die aan alle behoeften voldoet. Piwik PRO en Google Analytics 4 (GA4) leveren statistieken en functies die de kern kunnen vormen van elke datastrategie en unieke voordelen bieden. Beide platforms zijn een goede keuze voor ervaren analytics-gebruikers, omdat u hiermee uw gegevens […]

Lees verder
Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

oktober 26, 2023

Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

Wanneer u tegen de vele beperkingen aanloopt bij het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens in web analytics, kunt u zich misschien het volgende afvragen: kan ik nuttige web analytics uitvoeren zonder persoonsgegevens? Het eenvoudige antwoord is ja. Hoewel u niet dezelfde conclusies kunt trekken als bij het tracken van persoonsgegevens, bieden anonieme methoden voor het verzamelen […]

Lees verder
Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

september 19, 2023

Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

Google Analytics is de populairste analysetool op de markt. Het is gratis en u kunt er websiteverkeer mee analyseren en waardevolle gegevens mee verzamelen over gebruikersgedrag.Maar tegelijkertijd is de manier waarop Google Analytics gegevens verzamelt en verwerkt een bron van zorg voor privacybewuste bedrijven en toezichthouders.De Oostenrijkse, Franse, Italiaanse, Noorse en Zweedse gegevensbeschermingsautoriteiten (DPA) hebben […]

Lees verder
Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

september 1, 2023

Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

Het kiezen van een partner voor een enterprise web analytics platform is moeilijk. Het rendement van deze strategische investering moet verzekerd worden. Misschien gebruik je Adobe Analytics al, maar overweeg je een alternatief dat vergelijkbare of betere functies biedt, zoals Piwik PRO Analytics Suite in het betaalde Enterprise-plan. Of je bent een Universal Analytics-gebruiker die niet […]

Lees verder
Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

juli 12, 2023

Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

Google Analytics laat 4 attributiemodellen vervallen. De oude modellen worden de komende maanden vervangen door datagestuurde attributie. Dit is de tijdlijn: Mei 2023: Lineaire, eerste klik-, tijdsverloop- en positiegebaseerde modellen zijn voor Google Analytics 4-eigenschappen niet meer beschikbaar voor nieuwe conversieacties.Juni 2023: Lineaire, eerste klik-, tijdsverloop- en positiegebaseerde modellen zijn voor Google Ads-accounts niet meer […]

Lees verder