september 19, 2023
Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]
Google Analytics is de populairste analysetool op de markt. Het is gratis en u kunt er websiteverkeer mee analyseren en waardevolle gegevens mee verzamelen over gebruikersgedrag.Maar tegelijkertijd is de manier waarop Google Analytics gegevens verzamelt en verwerkt een bron van zorg voor privacybewuste bedrijven en toezichthouders.De Oostenrijkse, Franse, Italiaanse, Noorse en Zweedse gegevensbeschermingsautoriteiten (DPA) hebben […]
Lees verderseptember 1, 2023
Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)
Het kiezen van een partner voor een enterprise web analytics platform is moeilijk. Het rendement van deze strategische investering moet verzekerd worden. Misschien gebruik je Adobe Analytics al, maar overweeg je een alternatief dat vergelijkbare of betere functies biedt, zoals Piwik PRO Analytics Suite in het betaalde Enterprise-plan. Of je bent een Universal Analytics-gebruiker die niet […]
Lees verderjuli 12, 2023
Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten
Google Analytics laat 4 attributiemodellen vervallen. De oude modellen worden de komende maanden vervangen door datagestuurde attributie. Dit is de tijdlijn: Mei 2023: Lineaire, eerste klik-, tijdsverloop- en positiegebaseerde modellen zijn voor Google Analytics 4-eigenschappen niet meer beschikbaar voor nieuwe conversieacties.Juni 2023: Lineaire, eerste klik-, tijdsverloop- en positiegebaseerde modellen zijn voor Google Ads-accounts niet meer […]
Lees verderjuli 12, 2023
Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.
Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meettools, Google Analytics 4 (GA4).U hebt waarschijnlijk wel gehoord dat GA4 de toekomst van analytics is en dat analytics op basis van […]
Lees verderjuni 1, 2023
Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren
Bedrijven hebben gegevens over gebruikersbetrokkenheid nodig om het gedrag van gebruikers op de website of in de app te begrijpen, de prestaties van marketingcampagnes te beoordelen en te zien hoe ze beter kunnen inspelen op de behoeften van gebruikers. Tegenwoordig kunnen teams profiteren van talrijke marketing- en analyse-instrumenten waarmee ze gegevens over gebruikerswerving, -gedrag en […]
Lees verderjuni 1, 2023
DMA en DSA – hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden
Vorig jaar werden twee nieuwe verordeningen van de Europese Unie van kracht die de manier beperken waarop grote techmerken zoals Apple, Amazon en Meta de concurrentie aanpakken en omgaan met gebruikersgegevens. De Europese Digital Markets Act (DMA – Wet inzake digitale markten) en de Digital Services Act (DSA – Wet inzake digitale diensten) hebben tot […]
Lees verderapril 14, 2023
Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven
Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meetoplossingen, bekend als Google Analytics 4 (GA4). Ter voorbereiding hierop biedt Google alle UA-gebruikers een middel om hun standaard UA-property’s te migreren […]
Lees verderapril 14, 2023
Quotalimietfouten in de Looker Studio (voorheen Data Studio) GA4-connector: Alles wat u moet weten
Op 10 november kondigde Looker Studio de quotawijziging voor Google Analytics 4 (GA4) API aan.Een kleine update leidde tot opschudding in de Looker Studio-gemeenschap toen veel gebruikers problemen begonnen te ondervinden met hun GA4-rapportages. De meeste Looker Studio-editors die de native GA4-connector gebruiken, kunnen hun gegevens niet visualiseren of verbinding maken met de onderliggende datasets. […]
Lees verderfebruari 23, 2023
Wat is data-activering en hoe past het in uw data-analysestack
Moderne bedrijven gebruiken verschillende technologieën voor elke fase van hun dataprocessen.Data-ecosystemen verschillen tussen organisaties op basis van hun behoeften en middelen, maar elke data-stack moet bestaan uit componenten die worden gebruikt om de data te verwerven, te integreren en te transformeren.Het verzamelen, organiseren en beheren van data zijn belangrijke aspecten van elke data-analysestack, maar hoe […]
Lees verderfebruari 23, 2023
Single customer view (SCV): wat is het en hoe werkt het?
Als moderne marketing een auto was, dan waren data de brandstof. Data helpen marketeers hun strategie te vormen en aan te passen, hun beslissingen te sturen en de doeltreffendheid van hun campagnes te evalueren.Omdat consumenten voortdurend grote hoeveelheden data genereren, beschikken marketeers over veel informatie die zij kunnen gebruiken om inzicht te krijgen in hun […]
Lees verderCategories
- Banking & Finance (3)
- Content Personalization (1)
- Data Management (13)
- Data Privacy & Security (19)
- GDPR/AVG (8)
- Government (4)
- News & Releases (3)
- Product Best Practices (4)
- Tag Manager (2)
- Use cases (2)
- Web Analytics (44)