Piwik PRO Blog

[EN] Piwik PRO vs. Google Analytics 360

June 23, 2020

[EN] Piwik PRO vs. Google Analytics 360

Choosing the right analytics software for your organization is no easy feat. You need certainty that this strategic investment will pay off. That is why we’ve placed Piwik PRO and Google Analytics 360 side by side. We present the essential features of both products, explaining in detail their significance from legal, technical and practical perspectives. […]

Lees verder
[EN] Piwik PRO vs. Google Analytics: the most comprehensive comparison

June 23, 2020

[EN] Piwik PRO vs. Google Analytics: the most comprehensive comparison

If you’re interested in Piwik PRO, you’d probably like to know how it compares against Google Analytics. Read about it in our blog post.

Lees verder
[EN] How to analyze multi-channel attribution in affiliate marketing using raw data

June 22, 2020

[EN] How to analyze multi-channel attribution in affiliate marketing using raw data

Learn about the ins and outs of multi-channel attribution. Find out how raw data helps you measure and analyze attribution to improve your business strategy.

Lees verder
[EN] 3 ways to track single-page applications (SPAs) with Tag Manager: a step-by-step guide

May 8, 2020

[EN] 3 ways to track single-page applications (SPAs) with Tag Manager: a step-by-step guide

Find out how you can use a tag manager to track single-page applications. Learn how to configure and take advantage of Virtual Pageviews and Custom Events for better tracking.

Lees verder
[EN] Piwik PRO vs. Matomo (Piwik): The most important differences explained [Updated]

April 16, 2020

[EN] Piwik PRO vs. Matomo (Piwik): The most important differences explained [Updated]

In this blog post we discuss the most important differences between Matomo and Piwik PRO. Read it to find out which product better suits your needs.

Lees verder
[EN] Should you run a DPIA for Google Analytics?

April 16, 2020

[EN] Should you run a DPIA for Google Analytics?

In this article, we’ll tell you why and how you should carry out a data processing impact assessment (DPIA) for Google Analytics.

Lees verder
7 gebieden om te overwegen om het openen van een digitale bankrekening te verbeteren

July 9, 2019

7 gebieden om te overwegen om het openen van een digitale bankrekening te verbeteren

Naarmate de verwachtingen van klanten toenemen, zijn banken verwikkeld in een felle concurrentie om hoogwaardige digitale producten te leveren en tevredenheid bij een breder publiek op te bouwen. Zonder een voet in een filiaal te zetten, kunnen mensen nu accounts openen via een mobiele of desktop-app, die de geweldige gemakken biedt van snelheid, beveiliging en […]

Lees verder
Wat te verwachten van de nieuwe privacyfuncties van Google Chrome

June 10, 2019

Wat te verwachten van de nieuwe privacyfuncties van Google Chrome

Na Safari’s intelligente trackpreventiemechanismen volgt Alphabet het voorbeeld. Dit markeert het begin van een paradigmaverschuiving in reclame en mogelijk een afname van cookies – soortgelijke privacygecentreerde functies in veel populaire browsers duiken de ene na de andere op. Langzaam maar zeker springt Firefox, een open-source browser, op de privacywagen. Op 7 mei 2019, tijdens de […]

Lees verder
10 Elementen die elk AVG-compatibel privacybeleid zou moeten hebben

June 5, 2019

10 Elementen die elk AVG-compatibel privacybeleid zou moeten hebben

De dagen dat het privacybeleid zo vaag was dat alleen advocaten het konden begrijpen zijn voorbij. In Europa zijn we het aan AVG verschuldigd. Een van de redenen waarom de EU AVG introduceerde, was om mensen beter te informeren en hen de controle te geven over hoe bedrijven hun persoonlijke gegevens verzamelen, gebruiken, delen, beveiligen […]

Lees verder
Retail & E-tailanalytics: 5 Uitdagingen Die U Met De Juiste Software Zult Overwinnen

May 31, 2019

Retail & E-tailanalytics: 5 Uitdagingen Die U Met De Juiste Software Zult Overwinnen

E-tailers worden geconfronteerd met moordende concurrentie. Het bijhouden van branchetrends is essentieel om voorop te blijven lopen in de race, vooral voor bedrijven met een omni-channel aanwezigheid. Ook staan ​​retailers, als klantgerichte industrie, voortdurend onder druk om hun klanten beter van dienst te zijn en hun algehele tevredenheid te vergroten. Het is geen gemakkelijke taak. […]

Lees verder

Free Comparison of 5 Most Popular Web Analytics Vendors