Stap over van Google Analytics naar Piwik PRO
Kies een modern platform dat u moeiteloze migratie, geavanceerde analyses, eenvoudige productintegraties en meerdere opties voor de opslag van gegevens biedt.
Wat maakt Piwik PRO een betere keuze dan Google Analytics 4
Probleemloze migratie
Begin met gegevens analyseren in minder dan een uur. Implementeer ons platform met één enkele traceringstag. Migreer vervolgens uw analytische instellingen door dezelfde of soortgelijke logica te volgen als bij tools zoals Universal Analytics.
Begrijpelijke geavanceerde analyses
Stap over op een modern platform dat moeiteloos sessies en gebeurtenissen afhandelt. Gebruik alle gebeurtenissen in uw geavanceerde rapporten, zoals trechters en gebruikersstromen. Tegelijkertijd kunt u profiteren van aggregatie op sessieniveau en dimensies die u kent van klassieke, op sessies gebaseerde analyses.
Eenvoudige naleving van de privacywetgeving
Verzamel gegevens met volledige inachtneming van de wetgeving inzake privacy, waaronder richtlijnen van de AVG, CCPA en CNIL. Maak naleving gemakkelijker met een geïntegreerde toestemmingsmanager en eenvoudige privacy-instellingen die beschikbaar zijn via de UI van het product.
Betrouwbaardere gegevens
Ontvang tot 70% meer gegevens zonder de privacy van de gebruiker te schenden. Software gebruiken die zonder toestemming kan werken (volgens de Europese gegevensbeschermingsautoriteiten). Verzamel gegevens op sessieniveau in anonieme profielen – een functie die uw DPO gemakkelijk kan beoordelen op naleving.
Goed geïntegreerde productsuite
Krijg een geavanceerde, specifiek geïntegreerde productstack met een Customer Data Platform*. Verzamel, combineer en activeer profielen in onze Tag Manager of stuur ze naar bestemmingen van derden voor personalisatie.
Meerdere hostingopties
Sla gegevens op op veilige cloudservers in de EU. Upgrade naar het Enterprise-abonnement en kies tussen on-premises hosting (in uw cloudabonnement), vijf publieke cloudlocaties en meer dan 60 privécloudlocaties, waaronder EU-servers in Frankrijk en Zweden.
Universal Analytics vs. Piwik PRO
Highlights van het product
Gemakkelijke productintegratie
Gebruik analysegegevens in meer context door ze door te sturen naar gegevensvisualisatie, AB-tests, e-mailmarketing, marketingautomatisering en andere tools in uw tech-stack.
Veilige verbinding met het Google-ecosysteem
Veilige integratie met verschillende onderdelen van het Google-ecosysteem – zoals Tag Manager, Ads, Sheets en Search Console. Profiteer van onbeperkte integratie met Looker Data Studio.
Langer gegevensbehoud
Bewaar essentiële gegevens langer. Met Piwik PRO slaat u ze 14 maanden op met het gratis Core-abonnement en 25 maanden of meer met Enterprise.
Toegang tot onbewerkte en niet bemonsterde gegevens
Werk met complete gegevens over uw bezoekers, niet alleen met een sample. Dankzij integraties met BI-tools en toegang tot onbewerkte gegevens krijgt u vrijheid in het gebruik en de presentatie van uw analysegegevens.
Gepersonaliseerde ondersteuning voor Enterprise-cliënten
Krijg hulp van een speciale accountmanager en een technisch team: gepersonaliseerde onboarding, productimplementatie, training en extra professionele dienstverlening voor aangepaste add-ons.
Een royaal gratis abonnement en een robuust betaald abonnement
Kies tussen een gratis Core-abonnement en het betaalde Enterprise, dat u een gepersonaliseerde klantenservice, hostingflexibiliteit, een SLA en meer mogelijkheden om uw gegevens te gebruiken biedt.
Ontvang de voordelen van Piwik PRO zonder essentiële functies te verliezen
Piwik PRO biedt moderne rapportage en belangrijke functies van Universal Analytics, zoals event tracking, e-commerce rapportage, real-time rapportage, metrische gegevens van sessies en aangepaste dimensies. Bekijk wat u nog meer kunt doen met ons platform:
Piwik PRO (gratis Core en Enterprise) | Universal Analytics (freemium en 360) | Google Analytics 4 (freemium en 360) | |
---|---|---|---|
Gegevensmodel | Op sessies en gebeurtenissen gebaseerd | Op sessie gebaseerd, ondersteunt sommige op gebeurtenissen gebaseerde use cases | Op gebeurtenis gebaseerd, ondersteunt enkele op sessie gebaseerde use cases |
Gebruiksgemak | |||
AVG-naleving | |||
Aanbevolen door CNIL | |||
Gegevenshosting in EU | |||
Geavanceerde trechterrapportage | |||
Geavanceerde gebruikersstroom-rapportage | |||
Integratie met Google Ads, Search Console, Looker Studio, Google Tag Manager, Google Sheets | |||
Toegang tot onbewerkte gegevens | |||
Integraties met BI-tools | |||
Standaard niet-bemonsterde gegevens | |||
Consent Manager-integratie | |||
Tag Manager-integratie | |||
Integratie met Customer Data Platform | |||
Speciale accountmanager en ondersteuning in de betaalde abonnementen |
Bekijk gedetailleerde vergelijkingen tussen Piwik PRO en Universal Analytics, Google Analytics 4 en Matomo.
Wat onze klanten over ons zeggen
“De belangrijkste reden waarom we naar Piwik PRO zijn overgestapt was om alles door iemand te laten beheren en niet zelf voor het open-source gebeuren te hoeven zorgen. Het tweede belangrijkste, afgezien van de technische ondersteuning, was de wetenschap dat we in goede handen zijn. We konden contact opnemen met het Piwik PRO-team wanneer er iets was waar we niet zeker van waren, en we kregen altijd snel antwoord.”
“Piwik PRO werd ons voorgesteld door een ander bedrijf. Zij vertelden ons dat het een stabiele oplossing is en dat het mogelijk is om gedetailleerde gebruikerspaden te volgen. In het verleden gebruikten we gratis Google Analytics, en we konden geen gedetailleerde gegevens bijhouden op gebruikersniveau, alleen op domeinniveau. Als we Piwik PRO niet hadden, konden we alleen maar gissen naar het effect van de verbeteringen die we aanbrengen.”
“Het algemene gevoel van het platform overtuigde ons al snel om Piwik PRO te gebruiken. Na enkele demosessies raakten we echt vertrouwd met het platform. Het was vergelijkbaar met wat we kenden van Google Analytics en toen we dieper keken, ontdekten we alles wat we zochten. We wisten dat we Piwik PRO zonder grote problemen konden invoeren in al onze entiteiten.”
Vraag een demo aan
Stuur ons uw vraag, wij beantwoorden u binnen 48 uur!
Deze informatie wordt alleen gebruikt om contact met u op te nemen. Voor details, zie ons privacybeleid.
Veelgestelde vragen
Hoe lang duurt het om over te schakelen van GA naar Piwik PRO?
De gelijkenissen tussen de UI’s van Google Analytics en Piwik PRO, de compatibiliteit van de gegevenslagen, de speciale ondersteuning (Enterprise) en het gedetailleerde onboardingmateriaal (Core) maken de overgang zo eenvoudig mogelijk. In het geval van het Core-abonnement migreert u uw analytische instellingen in ongeveer 1 uur. Bij het Enterprise-abonnement krijgt u extra diensten voor productimplementatie en training. In de meeste gevallen duurt het onboardingproces ongeveer vier weken, afhankelijk van de complexiteit van uw tracering.
Hoe moet ik alles instellen in Piwik PRO om mijn website te kunnen volgen?
Met het Enterprise-abonnement zorgt ons technische team ervoor dat uw Piwik PRO werkt en klaar is om gegevens over uw bezoekers te verzamelen. Als u vragen heeft, kunt u ook contact opnemen met uw speciale accountmanager en gedetailleerde artikelen bekijken in het help center. Piwik PRO Core-abonnementgebruikers kunnen gebruik maken van de gedetailleerde documentatie in het help center ons community forum.
Wat zijn de maandelijkse hitlimieten van Google Analytics, Google Analytics 360 en Piwik PRO?
De hitlimiet van gratis Universal Analytics is 10M. Tegelijkertijd zijn er geen beperkingen in Google Analytics 4 en 4 360. Met Piwik PRO Core is het 500K – genoeg om te voldoen aan de behoeften van 99,38% van ons klantenbestand. In Google Analytics 360 en in Piwik PRO Enterprise ligt de limiet hoger dan 1B. Google Analytics 4 maakt gebruik van gegevensbemonstering na 100M hits, terwijl Google Analytics 4 360 gebruik maakt van gegevensbemonstering na 1B hits. Met Piwik PRO kunt u beslissen of u op 100% van uw gegevens wilt werken of dat u gegevensbemonstering wilt inschakelen om de snelheid van rapporten voor websites met veel verkeer te verbeteren.
Wat zijn de verschillen tussen de prijsniveaus van Google Analytics en Piwik PRO?
Met Google Analytics kunt u een gratis productversie gebruiken of upgraden naar Google Analytics 360 voor een prijs die gewoonlijk begint bij $50K. Piwik PRO biedt u het gratis Core-abonnement en flexibelere prijsniveaus, waardoor u meer waar krijgt voor uw geld. Bezoek onze prijzenpagina voor een offerte.
Op welke manier verzamelt en verwerkt Piwik PRO de gegevens anders dan Google Analytics? Waarom is het met deze aanpak eenvoudiger om te voldoen aan gegevensvoorschriften, zoals AVG en CCPA?
Google Analytics bewaart uw gegevens op verschillende serverlocaties en gebruikt ze om haar eigen producten, zoals Google Ads, te verbeteren. Met Piwik PRO slaat u uw gegevens op in een datacenter van uw keuze of op uw eigen cloudabonnement met een van onze gecertificeerde cloudproviders. U kiest zelf wanneer en hoe u gegevens deelt, als u dat al doet. Het Core-abonnement is momenteel beperkt tot cloudhosting in Duitsland. Het Enterprise-abonnement biedt cloudhosting en privécloud, met meer dan 60 hostinglocaties over de hele wereld, ook in de EU. U kunt kiezen voor een privécloud (speciale database) die serverbronnen deelt met cliënten, maar analytische gegevens gescheiden houdt, wat een extra beveiligingslaag biedt in vergelijking met de openbare cloud. Een andere optie is een privécloud (speciale hardware) die alle serverbronnen en analysegegevens gescheiden houdt, waardoor het een speciale oplossing is voor elke cliënt. U kunt ook kiezen voor de on-premises optie en de gegevens hosten in uw eigen cloud-abonnement bij een van onze gecertificeerde providers. Piwik PRO ondersteunt ook uw naleving van AVG en CCPA door u een speciale toestemmings- en gegevensverzoekmanager te bieden. Lees hier meer: [EN] Is Google Analytics AVG-conform?
Hoe houdt Piwik PRO statistieken van websites bij zonder persoonlijke gegevens te verzamelen?
Piwik PRO biedt drie methoden om niet-persoonlijke gegevens te verzamelen: 1) Anoniem volgen met cookies en sessiegegevens – verzamelt sessiestatistieken zonder gebruik te maken van persistente gebruikersidentificatoren. Deze methode kan worden gebruikt als alternatief voor opt-in tracering, wanneer een bezoeker uw verzoek om toestemming negeert of afwijst. 2) Anoniem volgen zonder cookies maar met sessiegegevens – verzamelt sessiestatistieken met behulp van een kortstondige sessie-id die elke 30 minuten roteert. Deze methode kan ook worden gebruikt als alternatief voor opt-in tracering, wanneer een bezoeker uw verzoek om toestemming negeert of afwijst. 3) Anoniem volgen zonder cookies of sessiegegevens – verzamelt gebeurtenisstatistieken zonder gebruik te maken van bezoekers- of sessie-identificatoren, en koppelt de gebeurtenissen niet aan een gebruiker of sessie. Alle drie de methoden zijn optioneel en zijn een goed alternatief voor de standaard alleen-opt-in tracering. Lees dit artikel voor meer informatie.
Hoe kunt u met Piwik PRO de gegevens van marketingpagina’s, applicaties en zones na aanmelding met elkaar verbinden om de volledige customer journey te reconstrueren?
Piwik PRO geeft u volledige controle over uw gegevens en de nodige instrumenten om de privacy en veiligheid ervan te garanderen. Hierdoor kunt u op een veilige manier unieke gebruikersidentificatie (zoals e-mailadressen) en gevoelige gegevens verzamelen van zones na aanmelding van uw websites en apps (zoals e-platformen voor gezondheidszorg of transactionele pagina’s). Zo kunt u bezoekers over sessies en touchpoints heen herkennen om hun volledige journey te reconstrueren. Lees er hier meer over.