Piwik PRO blog

  • E-commerce analytics – wat is het en hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te laten groeien?

    Het gemiddelde percentage winkelwagens dat uiteindelijk niet wordt afgerekend bij online winkelen is meer dan 70%. Dit vormt een enorme uitdaging voor e-commerceactiviteiten. Hoe kunt u uw klanten effectief bereiken en over de eindstreep krijgen? Een cruciaal element zijn de data die worden verzameld door een e-commerceanalysetool. E-commercebedrijven moeten datagestuurde beslissingen nemen om de acties…

    Lees verder

  • Piwik PRO en Cookie Information fuseren om het aanbod van first-party marketingtechnologie te versterken

    We hebben spannend nieuws om met u te delen. Piwik PRO bundelt zijn krachten met Cookie Information, een gerenommeerd platform voor toestemmingsmanagement (CMP) uit Denemarken en onze vertrouwde partner. Samen zullen we bedrijven over de hele wereld meer mogelijkheden bieden voor effectieve en rechtmatige gegevensverzameling en hen helpen over te stappen op een first-party gegevensstrategie.…

    Lees verder

  • Naleving van privacyregels in e-commerce – een uitgebreide gids

    De snelle evolutie van e-commerce heeft ervoor gezorgd dat naleving van privacyregels voor veel online bedrijven een belangrijk aandachtspunt is geworden. Met het toenemende aantal datalekken, de bewustwording van consumenten en boetes voor niet-naleving, is het beschermen van de gegevens van klanten en het respecteren van hun privacy een nieuwe norm geworden. Volgens Gartner zullen tegen…

    Lees verder

  • Rapporten in Google Analytics 4 en Piwik PRO: Alles wat u moet weten

    Het juiste analytics-platform selecteren is een uitdaging, omdat er niet één tool is die aan alle behoeften voldoet. Piwik PRO en Google Analytics 4 (GA4) leveren statistieken en functies die de kern kunnen vormen van elke datastrategie en unieke voordelen bieden. Beide platforms zijn een goede keuze voor ervaren analytics-gebruikers, omdat u hiermee uw gegevens…

    Lees verder

  • Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

    Wanneer u tegen de vele beperkingen aanloopt bij het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens in web analytics, kunt u zich misschien het volgende afvragen: kan ik nuttige web analytics uitvoeren zonder persoonsgegevens? Het eenvoudige antwoord is ja. Hoewel u niet dezelfde conclusies kunt trekken als bij het tracken van persoonsgegevens, bieden anonieme methoden voor het verzamelen…

    Lees verder

  • Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

    Google Analytics is de populairste analysetool op de markt. Het is gratis en u kunt er websiteverkeer mee analyseren en waardevolle gegevens mee verzamelen over gebruikersgedrag. Maar tegelijkertijd is de manier waarop Google Analytics gegevens verzamelt en verwerkt een bron van zorg voor privacybewuste bedrijven en toezichthouders. De Oostenrijkse, Franse, Italiaanse, Noorse en Zweedse gegevensbeschermingsautoriteiten…

    Lees verder

  • Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

    Het kiezen van een partner voor een enterprise web analytics platform is moeilijk. Het rendement van deze strategische investering moet verzekerd worden. Misschien gebruik je Adobe Analytics al, maar overweeg je een alternatief dat vergelijkbare of betere functies biedt, zoals Piwik PRO Analytics Suite in het betaalde Enterprise-plan. Of je bent een Universal Analytics-gebruiker die…

    Lees verder

  • Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

    Google Analytics laat 4 attributiemodellen vervallen. De oude modellen worden de komende maanden vervangen door datagestuurde attributie. Dit is de tijdlijn: Wat gebeurt er dan met conversieacties die gebruikmaken van de afgeschafte modellen? Volgens Google zal elke conversieactie die gebruikmaakt van een bijna verouderd attributiemodel automatisch worden geconverteerd naar het datagestuurde attributiemodel. Adverteerders kunnen het huidige…

    Lees verder

  • Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.

    Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meettools, Google Analytics 4 (GA4). U hebt waarschijnlijk wel gehoord dat GA4 de toekomst van analytics is en dat analytics op basis…

    Lees verder

  • Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren

    Bedrijven hebben gegevens over gebruikersbetrokkenheid nodig om het gedrag van gebruikers op de website of in de app te begrijpen, de prestaties van marketingcampagnes te beoordelen en te zien hoe ze beter kunnen inspelen op de behoeften van gebruikers. Tegenwoordig kunnen teams profiteren van talrijke marketing- en analyse-instrumenten waarmee ze gegevens over gebruikerswerving, -gedrag en…

    Lees verder