-
Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten
Google Analytics laat 4 attributiemodellen vervallen. De oude modellen worden de komende maanden vervangen door datagestuurde attributie. Dit is de tijdlijn: Wat gebeurt er dan met conversieacties die gebruikmaken van de afgeschafte modellen? Volgens Google zal elke conversieactie die gebruikmaakt van een bijna verouderd attributiemodel automatisch worden geconverteerd naar het datagestuurde attributiemodel. Adverteerders kunnen het huidige…
-
Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.
Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meettools, Google Analytics 4 (GA4). U hebt waarschijnlijk wel gehoord dat GA4 de toekomst van analytics is en dat analytics op basis…
-
Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren
Bedrijven hebben gegevens over gebruikersbetrokkenheid nodig om het gedrag van gebruikers op de website of in de app te begrijpen, de prestaties van marketingcampagnes te beoordelen en te zien hoe ze beter kunnen inspelen op de behoeften van gebruikers. Tegenwoordig kunnen teams profiteren van talrijke marketing- en analyse-instrumenten waarmee ze gegevens over gebruikerswerving, -gedrag en…
-
DMA en DSA – hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden
Vorig jaar werden twee nieuwe verordeningen van de Europese Unie van kracht die de manier beperken waarop grote techmerken zoals Apple, Amazon en Meta de concurrentie aanpakken en omgaan met gebruikersgegevens. De Europese Digital Markets Act (DMA – Wet inzake digitale markten) en de Digital Services Act (DSA – Wet inzake digitale diensten) hebben tot…
-
Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven
Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meetoplossingen, bekend als Google Analytics 4 (GA4). Ter voorbereiding hierop biedt Google alle UA-gebruikers een middel om hun standaard UA-property’s te migreren…
-
Quotalimietfouten in de Looker Studio (voorheen Data Studio) GA4-connector: Alles wat u moet weten
Op 10 november kondigde Looker Studio de quotawijziging voor Google Analytics 4 (GA4) API aan. Een kleine update leidde tot opschudding in de Looker Studio-gemeenschap toen veel gebruikers problemen begonnen te ondervinden met hun GA4-rapportages. De meeste Looker Studio-editors die de native GA4-connector gebruiken, kunnen hun gegevens niet visualiseren of verbinding maken met de onderliggende…
-
Wat is data-activering en hoe past het in uw data-analysestack
Moderne bedrijven gebruiken verschillende technologieën voor elke fase van hun dataprocessen. Data-ecosystemen verschillen tussen organisaties op basis van hun behoeften en middelen, maar elke data-stack moet bestaan uit componenten die worden gebruikt om de data te verwerven, te integreren en te transformeren. Het verzamelen, organiseren en beheren van data zijn belangrijke aspecten van elke data-analysestack,…
-
Single customer view (SCV): wat is het en hoe werkt het?
Als moderne marketing een auto was, dan waren data de brandstof. Data helpen marketeers hun strategie te vormen en aan te passen, hun beslissingen te sturen en de doeltreffendheid van hun campagnes te evalueren. Omdat consumenten voortdurend grote hoeveelheden data genereren, beschikken marketeers over veel informatie die zij kunnen gebruiken om inzicht te krijgen in…
-
Alles wat je moet weten over het Data Privacy Framework (Privacy Shield 2.0)
Op 10 juli 2023 kondigde de Europese Commissie een nieuwe overeenkomst aan die de gegevensstroom tussen de VS en de EU regelt onder de naam Data Privacy Framework (DPF). Het is een broodnodige ontwikkeling gezien het belang van gegevensoverdracht in de wereldeconomie. Maar vele kwesties rond deze nieuwe overeenkomst doen twijfels rijzen over de duurzaamheid…
-
Wat is customer journey-analytics en waarom is het belangrijk voor uw onderneming?
Ondernemingen gebruiken customer journey-analytics om een consistent kooptraject te creëren, beter te presteren dan concurrenten en de omzet te verhogen. Met customer journey-analytics kunt u alle aspecten van een gefragmenteerd klanttraject, opgesloten in silo’s binnen uw organisatie, met elkaar verbinden. Dit zorgt voor meer inzicht in uw klanten en maakt het mogelijk de diensten die…
Piwik PRO blog
Categorieën
- Banking & Finance (2)
- Content Personalization (2)
- Conversion Optimization (1)
- Data Management (15)
- Data Privacy & Security (24)
- GDPR/AVG (9)
- Government (4)
- News & Releases (4)
- Product Best Practices (5)
- Tag Manager (2)
- Use cases (11)
- Web Analytics (52)