Piwik PRO Blog

Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

oktober 26, 2023

Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

Wanneer u tegen de vele beperkingen aanloopt bij het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens in web analytics, kunt u zich misschien het volgende afvragen: kan ik nuttige web analytics uitvoeren zonder persoonsgegevens? Het eenvoudige antwoord is ja. Hoewel u niet dezelfde conclusies kunt trekken als bij het tracken van persoonsgegevens, bieden anonieme methoden voor het verzamelen […]

Lees verder
Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

september 19, 2023

Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

Google Analytics is de populairste analysetool op de markt. Het is gratis en u kunt er websiteverkeer mee analyseren en waardevolle gegevens mee verzamelen over gebruikersgedrag.Maar tegelijkertijd is de manier waarop Google Analytics gegevens verzamelt en verwerkt een bron van zorg voor privacybewuste bedrijven en toezichthouders.De Oostenrijkse, Franse, Italiaanse, Noorse en Zweedse gegevensbeschermingsautoriteiten (DPA) hebben […]

Lees verder
Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

september 1, 2023

Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

Het kiezen van een partner voor een enterprise web analytics platform is moeilijk. Het rendement van deze strategische investering moet verzekerd worden. Misschien gebruik je Adobe Analytics al, maar overweeg je een alternatief dat vergelijkbare of betere functies biedt, zoals Piwik PRO Analytics Suite in het betaalde Enterprise-plan. Of je bent een Universal Analytics-gebruiker die niet […]

Lees verder
Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

juli 12, 2023

Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

Google Analytics laat 4 attributiemodellen vervallen. De oude modellen worden de komende maanden vervangen door datagestuurde attributie. Dit is de tijdlijn: Mei 2023: Lineaire, eerste klik-, tijdsverloop- en positiegebaseerde modellen zijn voor Google Analytics 4-eigenschappen niet meer beschikbaar voor nieuwe conversieacties.Juni 2023: Lineaire, eerste klik-, tijdsverloop- en positiegebaseerde modellen zijn voor Google Ads-accounts niet meer […]

Lees verder
Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.

juli 12, 2023

Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.

Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meettools, Google Analytics 4 (GA4).U hebt waarschijnlijk wel gehoord dat GA4 de toekomst van analytics is en dat analytics op basis van […]

Lees verder
Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren

juni 1, 2023

Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren

Bedrijven hebben gegevens over gebruikersbetrokkenheid nodig om het gedrag van gebruikers op de website of in de app te begrijpen, de prestaties van marketingcampagnes te beoordelen en te zien hoe ze beter kunnen inspelen op de behoeften van gebruikers. Tegenwoordig kunnen teams profiteren van talrijke marketing- en analyse-instrumenten waarmee ze gegevens over gebruikerswerving, -gedrag en […]

Lees verder
DMA en DSA - hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden

juni 1, 2023

DMA en DSA – hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden

Vorig jaar werden twee nieuwe verordeningen van de Europese Unie van kracht die de manier beperken waarop grote techmerken zoals Apple, Amazon en Meta de concurrentie aanpakken en omgaan met gebruikersgegevens. De Europese Digital Markets Act (DMA – Wet inzake digitale markten) en de Digital Services Act (DSA – Wet inzake digitale diensten) hebben tot […]

Lees verder
Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven

april 14, 2023

Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven

Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meetoplossingen, bekend als Google Analytics 4 (GA4). Ter voorbereiding hierop biedt Google alle UA-gebruikers een middel om hun standaard UA-property’s te migreren […]

Lees verder
Quotalimietfouten in de Looker Studio (voorheen Data Studio) GA4-connector: Alles wat u moet weten

april 14, 2023

Quotalimietfouten in de Looker Studio (voorheen Data Studio) GA4-connector: Alles wat u moet weten

Op 10 november kondigde Looker Studio de quotawijziging voor Google Analytics 4 (GA4) API aan.Een kleine update leidde tot opschudding in de Looker Studio-gemeenschap toen veel gebruikers problemen begonnen te ondervinden met hun GA4-rapportages. De meeste Looker Studio-editors die de native GA4-connector gebruiken, kunnen hun gegevens niet visualiseren of verbinding maken met de onderliggende datasets. […]

Lees verder
Wat is data-activering en hoe past het in uw data-analysestack

februari 23, 2023

Wat is data-activering en hoe past het in uw data-analysestack

Moderne bedrijven gebruiken verschillende technologieën voor elke fase van hun dataprocessen.Data-ecosystemen verschillen tussen organisaties op basis van hun behoeften en middelen, maar elke data-stack moet bestaan uit componenten die worden gebruikt om de data te verwerven, te integreren en te transformeren.Het verzamelen, organiseren en beheren van data zijn belangrijke aspecten van elke data-analysestack, maar hoe […]

Lees verder