Piwik PRO Blog

Naleving van privacyregels in e-commerce - een uitgebreide gids

november 3, 2023

Naleving van privacyregels in e-commerce – een uitgebreide gids

De snelle evolutie van e-commerce heeft ervoor gezorgd dat naleving van privacyregels voor veel online bedrijven een belangrijk aandachtspunt is geworden. Met het toenemende aantal datalekken, de bewustwording van consumenten en boetes voor niet-naleving, is het beschermen van de gegevens van klanten en het respecteren van hun privacy een nieuwe norm geworden. Volgens Gartner zullen tegen […]

Lees verder
Rapporten in Google Analytics 4 en Piwik PRO: Alles wat u moet weten

oktober 26, 2023

Rapporten in Google Analytics 4 en Piwik PRO: Alles wat u moet weten

Google Analytics 4 Piwik PRO Standaardrapportage uitgebreide set standaardrapporten Reguliere expressies in filters, segmenten en groeperingen Live verkeer/live kaart Rapporten over toestemming Het vermogen om persoonsgegevens en PII (inclusief gevoelige data) te verwerken alleen versleutelde PII toegestaan (min. SHA256) niet-versleutelde en versleutelde PII toegestaan Weergavenfunctie Rapporten op maat Roll-up rapportage over meerdere eigenschappen (metasites) Trechterrapporten […]

Lees verder
Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

oktober 26, 2023

Anoniem tracken: Hoe u nuttige analytics kunt uitvoeren zonder persoonsgegevens

Piwik PRO tracking-methoden Anoniem datatracken met cookies en sessiegegevens Anoniem datatracken zonder cookies maar met sessiegegevens Anoniem datatracken zonder cookies of sessiegegevens Tracking-technologie First-party sessiecookie en sessie-ID Sessie-ID Bezoekersgegevens Sessiegegevens Gebeurtenissen tracken Nieuwe vs. terugkerende bezoekers Toestemmingsmechanisme U kunt kiezen voor het volledig tracken van bezoekersgegevens voor bezoekers die toestemming geven en anoniem tracken van […]

Lees verder
Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

september 19, 2023

Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]

Google Analytics is de populairste analysetool op de markt. Het is gratis en u kunt er websiteverkeer mee analyseren en waardevolle gegevens mee verzamelen over gebruikersgedrag.Maar tegelijkertijd is de manier waarop Google Analytics gegevens verzamelt en verwerkt een bron van zorg voor privacybewuste bedrijven en toezichthouders.De Oostenrijkse, Franse, Italiaanse, Noorse en Zweedse gegevensbeschermingsautoriteiten (DPA) hebben […]

Lees verder
Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

september 1, 2023

Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)

Adobe Analytics Piwik PRO Enterprise Standaardrapportage Reports & Analytics wordt in december 2023 uitgefaseerd Rijke set aan standaardrapporten Analytics voor websites en mobiele apps Rapporten op maat Aangepaste afmetingen Rapportage-API Productmogelijkheden Klantenservice Toegewezen specialist ter ondersteuning Alleen het ultieme ondersteuningspakket Implementatie en onboarding op maat Alleen het ultieme ondersteuningspakket Persoonlijke producttraining Alleen het ultieme ondersteuningspakket […]

Lees verder
Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

juli 12, 2023

Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten

Modellen Basis Regels Datagestuurd Algorithm – Op regels gebaseerde cross-channel Regels Laatste klik Bevoorkeurde advertenties Regels Laatste klik

Lees verder
Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.

juli 12, 2023

Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.

Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meettools, Google Analytics 4 (GA4).U hebt waarschijnlijk wel gehoord dat GA4 de toekomst van analytics is en dat analytics op basis van […]

Lees verder
Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren

juni 1, 2023

Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren

Bedrijven hebben gegevens over gebruikersbetrokkenheid nodig om het gedrag van gebruikers op de website of in de app te begrijpen, de prestaties van marketingcampagnes te beoordelen en te zien hoe ze beter kunnen inspelen op de behoeften van gebruikers. Tegenwoordig kunnen teams profiteren van talrijke marketing- en analyse-instrumenten waarmee ze gegevens over gebruikerswerving, -gedrag en […]

Lees verder
DMA en DSA - hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden

juni 1, 2023

DMA en DSA – hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden

Vorig jaar werden twee nieuwe verordeningen van de Europese Unie van kracht die de manier beperken waarop grote techmerken zoals Apple, Amazon en Meta de concurrentie aanpakken en omgaan met gebruikersgegevens. De Europese Digital Markets Act (DMA – Wet inzake digitale markten) en de Digital Services Act (DSA – Wet inzake digitale diensten) hebben tot […]

Lees verder
Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven

april 14, 2023

Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven

Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics (UA)-property’s geen nieuwe hits meer. Dit komt overeen met het plan van Google om UA af te schaffen en te vervangen door de volgende generatie meetoplossingen, bekend als Google Analytics 4 (GA4). Ter voorbereiding hierop biedt Google alle UA-gebruikers een middel om hun standaard UA-property’s te migreren […]

Lees verder