Piwik PRO blog

  • Introductie van nieuwe prijzen: meer waarde aan analytics en privacynaleving naarmate u groeit

    Bedrijven hebben de manier waarop ze gegevens verzamelen en gebruiken veranderd. Moderne organisaties zijn op zoek naar betrouwbare datasets, volledig inzicht in het klanttraject en ethische gegevensverzameling, allemaal binnen een soepel draaiend platform dat uitgebreide mogelijkheden biedt voor analytics en gegevensactivering.  Wij zijn verheugd om enkele belangrijke updates van ons platform te delen. Hiermee komen…

    Lees verder

  • Maak kennis met de Piwik PRO-app voor Shopify: Geavanceerde analyses met ingebouwde CDP

    We zijn verheugd om de Piwik PRO-app voor Shopify te introduceren. Deze krachtige analyseoplossing helpt je om inzicht te krijgen in je klanten, campagnes te optimaliseren en betere zakelijke beslissingen te nemen met nauwkeurige niet-bemonsterde gegevens. Ga binnen enkele minuten aan de slag en begin met het volgen van het volledige klanttraject op verschillende apparaten…

    Lees verder

  • Onzekerheden rond gegevensoverdracht tussen de EU en de VS: hoe een analyseplatform dat in de EU gevestigd is uw marketingprestaties kan verbeteren

    Europese digitale marketeers worden geconfronteerd met ongekende verstoringen. Door toenemende regelgeving en groeiende twijfels over de wettigheid van gegevensoverdrachten tussen de EU en de VS is het dringend noodzakelijk om uw technologie opnieuw te evalueren. In de zeer nabije toekomst zal het vertrouwen op in de VS gevestigde analyse- en toestemmingsplatforms uw organisatie blootstellen aan…

    Lees verder

  • De Noorse gegevensbeschermingsautoriteit waarschuwt voor overdracht van gegevens tussen de EU en de VS – wat betekent dat voor uw website-analyses?

    Als uw bedrijf vertrouwt op Google Analytics of andere analyseprogramma’s uit de VS, komt uw gegevenscompliance mogelijk al snel in gevaar. In februari 2025 publiceerde de Noorse gegevensbeschermingsautoriteit Datatilsynet nieuwe richtlijnen over de overdracht van gegevens naar de Verenigde Staten. Daarin werden toenemende zorgen belicht over het wettelijke kader ter ondersteuning van deze overdracht: de…

    Lees verder

  • Wat is de invloed van Google’s Enhanced Conversions en Meta’s Advanced Matching op analyse?

    SAMENVATTING Privacyregels zoals de AVG en CCPA hebben de manier waarop bedrijven online interacties van gebruikers kunnen volgen en meten aanzienlijk veranderd. Daarnaast beperken de opkomst van adblockers en trackingbeperkingen in browsers het gebruik van third-party cookies op het web. Gebruikers blokkeren en verwijderen cookies vanwege een gebrek aan vertrouwen in de AdTech-industrie en wat…

    Lees verder

  • Piwik PRO Customer Data Platform nu beschikbaar voor alle gebruikers

    Piwik PRO Customer Data Platform nu beschikbaar voor alle gebruikers. Kunt u een alles-in-één geïntegreerd dataplatform gebruiken dat analyses, tagbeheer, toestemmingsbeheer en een Customer Data Platform omvat. Wat is een Customer Data Platform? Met Customer Data Platforms krijgt u een eenduidig en volledig beeld van uw klanten, waardoor personalisering en de effectiviteit van marketingcampagnes worden…

    Lees verder

  • Ontsluit het potentieel van digitale analyse in de financiële en banksector

    SAMENVATTING Veel financiële organisaties doen erg hun best om klantgegevens te verzamelen. Maar om zich te onderscheiden, moeten ze beter anticiperen op de verwachtingen van de klant en producten en diensten snel aanpassen aan veranderende voorkeuren. Banken moeten ervoor zorgen dat hun digitale platforms gebruiksvriendelijk zijn en functies bieden zoals eenvoudig rekeningbeheer, directe transacties, geïntegreerde…

    Lees verder

  • Platformoverschrijdende tracking met Piwik PRO

    SAMENVATTING Gebruikers volgen geen keurig uitgestippelde route meer bij hun interactie met producten en diensten. Het klanttraject is veel complexer dan vroeger. Bezoekers gebruiken verschillende platforms en schakelen vaak tussen native apps, mobiele apps en een browser op de desktop wanneer ze klanten worden. Klanten kunnen bijvoorbeeld beginnen op de website en overstappen op de…

    Lees verder

  • Wat zijn PII, niet-PII en persoonsgegevens? [BIJGEWERKT]

    SAMENVATTING Persoonlijk identificeerbare informatie (PII) en persoonsgegevens zijn twee classificaties van gegevens die vaak voor verwarring zorgen bij organisaties die dergelijke gegevens verzamelen, opslaan en analyseren. Beide termen hebben een gemeenschappelijke basis, namelijk het classificeren van informatie die de identiteit van een persoon direct of indirect kan onthullen. PII wordt gebruikt in de VS, maar…

    Lees verder

  • Vergelijking van 10 toonaangevende platforms voor toestemmingsbeheer

    De AVG is de gouden standaard voor de regelgeving op het gebied van gegevensprivacy, vooral met de vereiste om expliciete toestemming van gebruikers te verzamelen voordat hun persoonsgegevens worden verwerkt. De wet heeft als inspiratie gediend voor andere wetgeving, zoals de LGPD in Brazilië, de CPRA in Californië, de CPPA in Canada en de TTDSG…

    Lees verder