Piwik PRO blog

  • Handleiding voor het samenvoegen van interne en externe gegevens met Piwik PRO

    Customer Data Platforms staan ​​niet voor niets bekend als het brein van de slimme marketingstack. De CDP-technologie vergemakkelijkt de automatisering van de campagne en brengt de klantreis over alle kanalen en touchpoints in kaart. Het ondersteunt data-analytics en helpt marketeers al hun initiatieven te beheren met minimaal gebruik van de middelen van de IT-afdeling. En…

    Lees verder

  • 10 Stappen om zakelijke vereisten te verzamelen voor een robuuste webanalyticsstrategie

    Het starten van een nieuw webanalyticsproject vereist een zorgvuldige planning en een degelijke strategie. U moet precies definiëren wat u met uw project wilt bereiken. Een van de belangrijkste componenten van dit proces is het verzamelen van zakelijke vereisten. Dat zal als een gedetailleerde routekaart dienen om ervoor te zorgen dat u in de goede…

    Lees verder

  • Alles wat u moet weten over Customer Onboarding in Piwik PRO

    Toegegeven, webanalytics is niet het gemakkelijkste in de wereld. Daarom doen we ons best om onze klanten te helpen zich te bekwamen in het gebruik van onze tool. Dankzij een zorgvuldig ontworpen onboardingproces, leren onze klanten snel hoe ze Piwik PRO kunnen gebruiken, waardoor ze dichter bij hun doelen komen.Laten we beginnen – in deze…

    Lees verder

  • Webanalytics voor banken: kant-en-klaar vs. bouw-het-zelf

    Er is nog nooit een betere tijd geweest voor banken om hun klanten 360-graden te bekijken. De trend is het aanbieden van een “segment van één”. Een gepersonaliseerde ervaring waarbij de gebruiker op het juiste moment de juiste aanbieding ontvangt. Met wettelijke beperkingen en intern beleid is het veel moeilijker om volledig te profiteren van…

    Lees verder

  • Segmenten en gegevensbereiken vergelijken in Custom Reports voor betere inzichten in Analytics

    Met analytische software bij de hand zijn marketeers goed uitgerust om hun tactieken te bepalen en een weloverwogen beslissing te nemen. Een geweldige tool hebben, is echter niet genoeg: het belangrijkste is om er het meeste uit te halen om het voor uw specifieke behoeften te laten werken. In de post van vandaag zullen we…

    Lees verder

  • Hoe Analytics & Customer Data Platform u kunnen helpen bij het tracken van de volledige klantreis

    Technologische innovaties veranderen het landschap van de banksector en creëren meer mogelijkheden om gebruik van te maken. Banken en de financiële sector streven ernaar een boeiende klantreis te bieden. Met zoveel gegevens bij de hand, zou u denken dat het een gemakkelijke taak zou zijn. Het blijkt echter dat technologische ontwikkelingen zoals webanalytics niet optimaal…

    Lees verder

  • Hoe Single-Page Applications (SPA’s) tracken

    Heb u zich ooit afgevraagd wat Spotify, Twitter, Gmail, Google Maps en Netflix gemeen hebben? Naast internet supersterren zijn het allemaal SPA’s, single-page applications. Het zijn de favoriete sites van gebruikers. Ze zien er fantastisch uit, hebben het beste UX-ontwerp, laden in een flits en laten u nooit wachten. Aan de andere kant zijn het…

    Lees verder

  • Analyticsimplementatie in 12 Stappen: een uitgebreide handleiding (inclusief trackingplan!)

    Het is moeilijk om de waarde van de juiste analyseconfiguratie te overschatten. Een doordachte aanpak resulteert in gedetailleerde inzichten in het dagelijkse gedrag van uw klanten, op gegevens gebaseerde ideeën om uw bedrijf te verbeteren en nog veel meer positieve resultaten – dingen waar iedereen van kan profiteren. We hebben er uitgebreid over geschreven in…

    Lees verder

  • 4 stappen om te bepalen of uw technische partner AVG-conform is

    AVG is nu de wet. Dat is een feit. En dit betekent dat technisch gezien voortaan elk bedrijf dat de gegevens van EU-burgers of ingezetenen verwerkt, dit in overeenstemming met de nieuwe regels moet doen. Anders lopen ze het risico op zware boetes. Veel bedrijven zijn echter nog lang niet klaar voor deze dappere nieuwe…

    Lees verder

  • Hoe zal AVG invloed hebben op uw Web Analytics-tracking?

    U hebt waarschijnlijk gehoord van AVG, de nieuwe EU-verordening voor gegevensbescherming. Het doel ervan is de gegevensverzameling van personen binnen de Europese Unie te versterken en te verenigen en de verouderde gegevensbeschermingsrichtlijn 95/46/EG te vervangen. Het is ook de strengste wet op de gegevensprivacy die ooit is ingevoerd. En hoewel de lijst met betrokken organisaties…

    Lees verder