-
Wat te verwachten van de nieuwe privacyfuncties van Google Chrome
Na Safari’s intelligente trackpreventiemechanismen volgt Alphabet het voorbeeld. Dit markeert het begin van een paradigmaverschuiving in reclame en mogelijk een afname van cookies – soortgelijke privacygecentreerde functies in veel populaire browsers duiken de ene na de andere op. Langzaam maar zeker springt Firefox, een open-source browser, op de privacywagen. Op 7 mei 2019, tijdens de…
-
10 Elementen die elk AVG-compatibel privacybeleid zou moeten hebben
De dagen dat het privacybeleid zo vaag was dat alleen advocaten het konden begrijpen zijn voorbij. In Europa zijn we het aan AVG verschuldigd. Een van de redenen waarom de EU AVG introduceerde, was om mensen beter te informeren en hen de controle te geven over hoe bedrijven hun persoonlijke gegevens verzamelen, gebruiken, delen, beveiligen…
-
Retail & E-tailanalytics: 5 Uitdagingen Die U Met De Juiste Software Zult Overwinnen
E-tailers worden geconfronteerd met moordende concurrentie. Het bijhouden van branchetrends is essentieel om voorop te blijven lopen in de race, vooral voor bedrijven met een omni-channel aanwezigheid. Ook staan retailers, als klantgerichte industrie, voortdurend onder druk om hun klanten beter van dienst te zijn en hun algehele tevredenheid te vergroten. Het is geen gemakkelijke taak.…
-
4 Manieren Waarop Productanalyse Onboarding in Online Bankieren Optimaliseert
Ontdek hoe banken webanalyses en CDP moeten toepassen om het onboardingproces te optimaliseren om de klanttevredenheid en het toegenomen aantal retenties te verbeteren. De focus van financiële marketeers ligt in het aantal nieuwe geopende accounts. Het verwerven van nieuwe klanten is vaak het belangrijkste strategische punt voor veel bedrijven, niet alleen banken. De vraag is…
-
Hoe te werken op Analyticsplatforms en de mensen waar u het voor doet niet te belasten
Of u IT-services aan een klant levert of aan een intern team werkt, het bouwen van een analyticsmogelijkheid vereist meer dan alleen technische knowhow. U kunt niet sneller gaan dan waar een organisatie klaar voor is. Dit vraagt om een geleidelijke aanpak om klanten betrokken te houden terwijl u hen helpt hun Analytics IQ gestaag…
-
42 KPI-ideeën voor uw Productanalytics
Met de overvloed aan apps die de App en Play Store overspoelen, hebben bedrijven een goede strategie nodig om hun aanbod te laten opvallen en voldoende inkomsten te genereren. Productanalytics is een cruciaal onderdeel van die inspanning, omdat het uw productgevoel aanscherpt. Het voegt ook meer geloofwaardigheid toe aan uw beslissingen wanneer u deze aan…
-
Handleiding voor het samenvoegen van interne en externe gegevens met Piwik PRO
Customer Data Platforms staan niet voor niets bekend als het brein van de slimme marketingstack. De CDP-technologie vergemakkelijkt de automatisering van de campagne en brengt de klantreis over alle kanalen en touchpoints in kaart. Het ondersteunt data-analytics en helpt marketeers al hun initiatieven te beheren met minimaal gebruik van de middelen van de IT-afdeling. En…
-
10 Stappen om zakelijke vereisten te verzamelen voor een robuuste webanalyticsstrategie
Het starten van een nieuw webanalyticsproject vereist een zorgvuldige planning en een degelijke strategie. U moet precies definiëren wat u met uw project wilt bereiken. Een van de belangrijkste componenten van dit proces is het verzamelen van zakelijke vereisten. Dat zal als een gedetailleerde routekaart dienen om ervoor te zorgen dat u in de goede…
-
Alles wat u moet weten over Customer Onboarding in Piwik PRO
Toegegeven, webanalytics is niet het gemakkelijkste in de wereld. Daarom doen we ons best om onze klanten te helpen zich te bekwamen in het gebruik van onze tool. Dankzij een zorgvuldig ontworpen onboardingproces, leren onze klanten snel hoe ze Piwik PRO kunnen gebruiken, waardoor ze dichter bij hun doelen komen.Laten we beginnen – in deze…
-
Webanalytics voor banken: kant-en-klaar vs. bouw-het-zelf
Er is nog nooit een betere tijd geweest voor banken om hun klanten 360-graden te bekijken. De trend is het aanbieden van een “segment van één”. Een gepersonaliseerde ervaring waarbij de gebruiker op het juiste moment de juiste aanbieding ontvangt. Met wettelijke beperkingen en intern beleid is het veel moeilijker om volledig te profiteren van…
Piwik PRO blog
Categorieën
- Banking & Finance (3)
- Content Personalization (2)
- Conversion Optimization (2)
- Data Management (16)
- Data Privacy & Security (27)
- GDPR/AVG (11)
- Government (4)
- News & Releases (6)
- Product Best Practices (5)
- Tag Manager (2)
- Use cases (12)
- Web Analytics (53)