-
Customer Lifetime Value: Wat is het en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf
Marketeers besteden tijd, moeite en alle mogelijke middelen om de reis van hun bezoekers van begin tot einde bij te houden, de inhoud te verbeteren en de best mogelijke klantervaring te bieden. Een focus op voornamelijk vluchtige resultaten betekent echter dat u meer moet doen. Organisaties die succes op de lange termijn willen verzekeren, voegen…
-
Piwik PRO: Een Redelijk Alternatief Voor Webtrends
U hebt een zakelijke behoefte aan veilige en conforme webanalyses. Hoogstwaarschijnlijk komt dit doordat uw organisatie gegevensbeveiliging en privacy zeer serieus neemt. Industrieën als telecom, gezondheidszorg, bankwezen, de overheid en de publieke sector eisen premiebescherming voor de gevoelige gegevens die zij verzamelen. En als uw organisatie in een van hen opereert, dan weet u dat…
-
First-Party Vs Third-Party Cookies: Waarom First-Party Beter Is
Hoewel het lang geleden is dat cookies in het digitale landschap verschenen, zorgen ze nog steeds voor debat en zelfs verwarring. Centraal staat de kwestie van first-party vs. third-party cookies. Er is veel om over na te denken, van technische zaken tot naleving van de privacywetgeving en bijna niets is zwart-wit. In dit bericht proberen…
-
Vergelijking van 5 Toonaangevende Platformen voor Toestemmingsbeheer
De introductie van de AVG heeft veel veranderingen in het digitale ecosysteem gebracht. Dit zorgt voor vragen, twijfels en zorgen over het definiëren en verwerken van persoonlijke gegevens. Websites en bedrijfseigenaars worden geconfronteerd met nieuwe regels voor het definiëren, verzamelen, opslaan en gebruiken van de persoonlijke gegevens van Europese burgers en inwoners. De centrale fase…
-
Piwik PRO vs Matomo (Piwik): de belangrijkste verschillen uitgelegd
Piwik PRO en Matomo (voorheen Piwik) hebben een gedeelde geschiedenis. Sommige van onze medewerkers hebben code bijgedragen voor het open-source Piwik-project. Piwik PRO leverde al vroeg ondersteuning op bedrijfsniveau en premiumfuncties bovenop die open source-stichtingen. In 2016 liepen onze paden echter uiteen. We zijn nu twee afzonderlijke organisaties met elk hun eigen plannen en leidende…
-
Vind Het Meest Geschikte Gegevensverzamelplatform Voor- en nadelen van DMP’s, CDP’s, DW’s en CRM’s
Vind Het Meest Geschikte Gegevensverzamelplatform: Voor- en nadelen van DMP’s, CDP’s, DW’s en CRM’s Het digitale ecosysteem van vandaag, met zijn veelheid aan gegevensbronnen, tonnen aan informatie en snelle technologische veranderingen, brengt een hele reeks uitdagingen met zich mee om het beste uit gegevens te halen. Het is geen sinecure om toegang te krijgen tot…
-
Een CDP Gebruiken Voor Succesvolle Doelgroeptargeting
In het rijke gegevensecosysteem van vandaag staan marketeers voor de uitdaging om de juiste klanten te bereiken. Omgaan met geïsoleerde verzamelingen gegevens verspreid over tools en kanalen creëert echte wegversperringen voor het definiëren en targeten van het perfecte publiek. Gelukkig biedt technologische vooruitgang een oplossing. De naam van het spel hier is “customer data platform”.…
-
Wat is een ID-graph en hoe kan dit helpen bij cross device tracking?
Moderne marketing is een complexe wereld met meerdere kanalen en meerdere apparaten. Gemiddeld gebruikt 40% van de volwassen gebruikers meer dan één apparaat om verbinding te maken met het internet. Dit biedt meer paden voor klantbetrokkenheid, meer manieren om aankopen te doen en meer kansen om gegevens te verzamelen – een groot aantal mogelijkheden voor…
-
De ultieme gids voor data pseudonimisering in Web Analytics
Een van de grootste verrassingen van de AVG is dat het pseudonieme gegevens plaatst in de reikwijdte van persoonlijke gegevens. Dit betekent echter niet noodzakelijk dat de verordening dit soort gegevens exact hetzelfde behandelt als geïdentificeerde stukjes informatie. Bent u al in de war? Maak u geen zorgen, we leggen alles uit. In deze blog…
-
De ultieme gids voor data-anonimisering in Analytics
In het licht van de AVG zoeken veel bedrijven naar manieren om persoonlijke gegevens te verwerken en te gebruiken zonder de nieuwe regels te overtreden. Dit is allemaal vrij moeilijk, omdat de AVG de manieren waarop persoonlijke gegevens kunnen worden verzameld en verwerkt aanzienlijk beperkt. Een van de grootste uitdagingen zijn de moeilijke voorwaarden die…
Piwik PRO blog
Categorieën
- Banking & Finance (3)
- Content Personalization (2)
- Conversion Optimization (1)
- Data Management (15)
- Data Privacy & Security (23)
- GDPR/AVG (9)
- Government (4)
- News & Releases (4)
- Product Best Practices (5)
- Tag Manager (2)
- Use cases (10)
- Web Analytics (53)