Piwik PRO blog

  • 4 stappen om te bepalen of uw technische partner AVG-conform is

    AVG is nu de wet. Dat is een feit. En dit betekent dat technisch gezien voortaan elk bedrijf dat de gegevens van EU-burgers of ingezetenen verwerkt, dit in overeenstemming met de nieuwe regels moet doen. Anders lopen ze het risico op zware boetes. Veel bedrijven zijn echter nog lang niet klaar voor deze dappere nieuwe…

    Lees verder

  • Hoe zal AVG invloed hebben op uw Web Analytics-tracking?

    U hebt waarschijnlijk gehoord van AVG, de nieuwe EU-verordening voor gegevensbescherming. Het doel ervan is de gegevensverzameling van personen binnen de Europese Unie te versterken en te verenigen en de verouderde gegevensbeschermingsrichtlijn 95/46/EG te vervangen. Het is ook de strengste wet op de gegevensprivacy die ooit is ingevoerd. En hoewel de lijst met betrokken organisaties…

    Lees verder

  • Customer Lifetime Value: Wat is het en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf

    Marketeers besteden tijd, moeite en alle mogelijke middelen om de reis van hun bezoekers van begin tot einde bij te houden, de inhoud te verbeteren en de best mogelijke klantervaring te bieden. Een focus op voornamelijk vluchtige resultaten betekent echter dat u meer moet doen. Organisaties die succes op de lange termijn willen verzekeren, voegen…

    Lees verder

  • Piwik PRO: Een Redelijk Alternatief Voor Webtrends

    U hebt een zakelijke behoefte aan veilige en conforme webanalyses. Hoogstwaarschijnlijk komt dit doordat uw organisatie gegevensbeveiliging en privacy zeer serieus neemt. Industrieën als telecom, gezondheidszorg, bankwezen, de overheid en de publieke sector eisen premiebescherming voor de gevoelige gegevens die zij verzamelen. En als uw organisatie in een van hen opereert, dan weet u dat…

    Lees verder

  • First-Party Vs Third-Party Cookies: Waarom First-Party Beter Is

    Hoewel het lang geleden is dat cookies in het digitale landschap verschenen, zorgen ze nog steeds voor debat en zelfs verwarring. Centraal staat de kwestie van first-party vs. third-party cookies. Er is veel om over na te denken, van technische zaken tot naleving van de privacywetgeving en bijna niets is zwart-wit. In dit bericht proberen…

    Lees verder

  • Vergelijking van 5 Toonaangevende Platformen voor Toestemmingsbeheer

    De introductie van de AVG heeft veel veranderingen in het digitale ecosysteem gebracht. Dit zorgt voor vragen, twijfels en zorgen over het definiëren en verwerken van persoonlijke gegevens. Websites en bedrijfseigenaars worden geconfronteerd met nieuwe regels voor het definiëren, verzamelen, opslaan en gebruiken van de persoonlijke gegevens van Europese burgers en inwoners. De centrale fase…

    Lees verder

  • Piwik PRO vs Matomo (Piwik): de belangrijkste verschillen uitgelegd

    Piwik PRO en Matomo (voorheen Piwik) hebben een gedeelde geschiedenis. Sommige van onze medewerkers hebben code bijgedragen voor het open-source Piwik-project. Piwik PRO leverde al vroeg ondersteuning op bedrijfsniveau en premiumfuncties bovenop die open source-stichtingen. In 2016 liepen onze paden echter uiteen. We zijn nu twee afzonderlijke organisaties met elk hun eigen plannen en leidende…

    Lees verder

  • Vind Het Meest Geschikte Gegevensverzamelplatform Voor- en nadelen van DMP’s, CDP’s, DW’s en CRM’s

    Vind Het Meest Geschikte Gegevensverzamelplatform: Voor- en nadelen van DMP’s, CDP’s, DW’s en CRM’s Het digitale ecosysteem van vandaag, met zijn veelheid aan gegevensbronnen, tonnen aan informatie en snelle technologische veranderingen, brengt een hele reeks uitdagingen met zich mee om het beste uit gegevens te halen. Het is geen sinecure om toegang te krijgen tot…

    Lees verder

  • Een CDP Gebruiken Voor Succesvolle Doelgroeptargeting

    In het rijke gegevensecosysteem van vandaag staan ​​marketeers voor de uitdaging om de juiste klanten te bereiken. Omgaan met geïsoleerde verzamelingen gegevens verspreid over tools en kanalen creëert echte wegversperringen voor het definiëren en targeten van het perfecte publiek. Gelukkig biedt technologische vooruitgang een oplossing. De naam van het spel hier is “customer data platform”.…

    Lees verder

  • Wat is een ID-graph en hoe kan dit helpen bij cross device tracking?

    Moderne marketing is een complexe wereld met meerdere kanalen en meerdere apparaten. Gemiddeld gebruikt 40% van de volwassen gebruikers meer dan één apparaat om verbinding te maken met het internet. Dit biedt meer paden voor klantbetrokkenheid, meer manieren om aankopen te doen en meer kansen om gegevens te verzamelen – een groot aantal mogelijkheden voor…

    Lees verder