-
Hoe Analytics & Customer Data Platform u kunnen helpen bij het tracken van de volledige klantreis
Technologische innovaties veranderen het landschap van de banksector en creëren meer mogelijkheden om gebruik van te maken. Banken en de financiële sector streven ernaar een boeiende klantreis te bieden. Met zoveel gegevens bij de hand, zou u denken dat het een gemakkelijke taak zou zijn. Het blijkt echter dat technologische ontwikkelingen zoals webanalytics niet optimaal…
-
Hoe Single-Page Applications (SPA’s) tracken
Heb u zich ooit afgevraagd wat Spotify, Twitter, Gmail, Google Maps en Netflix gemeen hebben? Naast internet supersterren zijn het allemaal SPA’s, single-page applications. Het zijn de favoriete sites van gebruikers. Ze zien er fantastisch uit, hebben het beste UX-ontwerp, laden in een flits en laten u nooit wachten. Aan de andere kant zijn het…
-
Analyticsimplementatie in 12 Stappen: een uitgebreide handleiding (inclusief trackingplan!)
Het is moeilijk om de waarde van de juiste analyseconfiguratie te overschatten. Een doordachte aanpak resulteert in gedetailleerde inzichten in het dagelijkse gedrag van uw klanten, op gegevens gebaseerde ideeën om uw bedrijf te verbeteren en nog veel meer positieve resultaten – dingen waar iedereen van kan profiteren. We hebben er uitgebreid over geschreven in…
-
4 stappen om te bepalen of uw technische partner AVG-conform is
AVG is nu de wet. Dat is een feit. En dit betekent dat technisch gezien voortaan elk bedrijf dat de gegevens van EU-burgers of ingezetenen verwerkt, dit in overeenstemming met de nieuwe regels moet doen. Anders lopen ze het risico op zware boetes. Veel bedrijven zijn echter nog lang niet klaar voor deze dappere nieuwe…
-
Hoe zal AVG invloed hebben op uw Web Analytics-tracking?
U hebt waarschijnlijk gehoord van AVG, de nieuwe EU-verordening voor gegevensbescherming. Het doel ervan is de gegevensverzameling van personen binnen de Europese Unie te versterken en te verenigen en de verouderde gegevensbeschermingsrichtlijn 95/46/EG te vervangen. Het is ook de strengste wet op de gegevensprivacy die ooit is ingevoerd. En hoewel de lijst met betrokken organisaties…
-
Customer Lifetime Value: Wat is het en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf
Marketeers besteden tijd, moeite en alle mogelijke middelen om de reis van hun bezoekers van begin tot einde bij te houden, de inhoud te verbeteren en de best mogelijke klantervaring te bieden. Een focus op voornamelijk vluchtige resultaten betekent echter dat u meer moet doen. Organisaties die succes op de lange termijn willen verzekeren, voegen…
-
Piwik PRO: Een Redelijk Alternatief Voor Webtrends
U hebt een zakelijke behoefte aan veilige en conforme webanalyses. Hoogstwaarschijnlijk komt dit doordat uw organisatie gegevensbeveiliging en privacy zeer serieus neemt. Industrieën als telecom, gezondheidszorg, bankwezen, de overheid en de publieke sector eisen premiebescherming voor de gevoelige gegevens die zij verzamelen. En als uw organisatie in een van hen opereert, dan weet u dat…
-
First-Party Vs Third-Party Cookies: Waarom First-Party Beter Is
Hoewel het lang geleden is dat cookies in het digitale landschap verschenen, zorgen ze nog steeds voor debat en zelfs verwarring. Centraal staat de kwestie van first-party vs. third-party cookies. Er is veel om over na te denken, van technische zaken tot naleving van de privacywetgeving en bijna niets is zwart-wit. In dit bericht proberen…
-
Vergelijking van 5 Toonaangevende Platformen voor Toestemmingsbeheer
De introductie van de AVG heeft veel veranderingen in het digitale ecosysteem gebracht. Dit zorgt voor vragen, twijfels en zorgen over het definiëren en verwerken van persoonlijke gegevens. Websites en bedrijfseigenaars worden geconfronteerd met nieuwe regels voor het definiëren, verzamelen, opslaan en gebruiken van de persoonlijke gegevens van Europese burgers en inwoners. De centrale fase…
-
Piwik PRO vs Matomo (Piwik): de belangrijkste verschillen uitgelegd
Piwik PRO en Matomo (voorheen Piwik) hebben een gedeelde geschiedenis. Sommige van onze medewerkers hebben code bijgedragen voor het open-source Piwik-project. Piwik PRO leverde al vroeg ondersteuning op bedrijfsniveau en premiumfuncties bovenop die open source-stichtingen. In 2016 liepen onze paden echter uiteen. We zijn nu twee afzonderlijke organisaties met elk hun eigen plannen en leidende…
Piwik PRO blog
Categorieën
- Banking & Finance (3)
- Content Personalization (2)
- Conversion Optimization (2)
- Data Management (16)
- Data Privacy & Security (27)
- GDPR/AVG (11)
- Government (4)
- News & Releases (6)
- Product Best Practices (5)
- Tag Manager (2)
- Use cases (12)
- Web Analytics (53)