Customer Data Platform nu beschikbaar met het gratis Piwik PRO Core-abonnement

Geschreven door Aleksandra Szczepańska

Gepubliceerd januari 27, 2025

Het Core-abonnement voor Piwik PRO Analytics Suite omvat nu ook een Customer Data Platform (CDP). De freemium-versie van het Customer Data Platform geeft onze gebruikers toegang tot de kracht ervan voor iedereen, ongeacht de grootte en schaal van hun bedrijf. Dit stelt grotere organisaties in staat om de mogelijkheden van een CDP te testen zonder enige initiële investering.

Met Piwik PRO Core kunt u een alles-in-één geïntegreerd dataplatform gebruiken dat analyses, tagbeheer, toestemmingsbeheer en een Customer Data Platform omvat.

Wat is een Customer Data Platform?

Met Customer Data Platforms krijgt u een eenduidig en volledig beeld van uw klanten, waardoor personalisering en de effectiviteit van marketingcampagnes worden verbeterd. Met behulp van een CDP kunt u heel eenvoudig diepgaande klantprofielen opstellen met de door u verzamelde gegevens, zoals demografische gegevens, aankoopgeschiedenis, gedragsgegevens e.d.

U kunt doelgroepen creëren door klantprofielen op basis van specifieke criteria te segmenteren. En u kunt de gegevens activeren door geselecteerde, relevante gebruikersgegevens naar duizenden bestemmingen te sturen. Marketeers kunnen dus een concurrentievoordeel behalen door klantgegevens te raadplegen en deze om te zetten in actie.

Waarom is gegevensactivering belangrijk?

Hoewel gegevensanalyse essentieel is om te begrijpen hoe gebruikers omgaan met je pagina of applicatie, biedt gegevensactivering een fenomenaal potentieel om actie te ondernemen op basis van de gegevens die je verzamelt. Je kunt ze bijvoorbeeld gebruiken om

  • De voltooiingspercentages bij onboarding te verbeteren met gepersonaliseerde e-mailsequenties om nieuwe gebruikers te begeleiden met op maat gemaakte e-mails, zodat ze kritieke stappen voltooien zoals het instellen van profielen, terwijl wrijvingspunten in een vroeg stadium worden aangepakt.
  • Betrokkenheid en waardeverwezenlijking te verbeteren door premium gebruikers vóór de lancering exclusieve aanbiedingen te doen om de betrokkenheid te behouden.
  • Voer een preventiecampagne om gebruikers te identificeren bij wie de betrokkenheid afneemt en betrek ze opnieuw met gepersonaliseerde oplossingen, producttutorials of updates van nieuwe functies.
activations-create-an-activation-01

Als u meer wilt weten over data-activatie, lees dan De kracht van klantgegevens ontsluiten: Een Piwik PRO handleiding voor data-activatie (in het Engels)

Dankzij de robuuste opties voor het activeren en importeren van gegevens kunt u met een CDP gegevens omzetten in waardevolle inzichten en verschillende tools uit uw technologiestack met elkaar verbinden. De gegevens kunnen worden gebruikt om weloverwogen beslissingen te nemen, de operationele efficiëntie te verbeteren en de klantervaring te verbeteren. Het belangrijkste is dat een CDP een krachtig hulpmiddel is om bedrijfsgroei te stimuleren, waardoor het een essentieel onderdeel is van elke datagestuurde organisatie.

Wat u met het CDP van Piwik PRO kunt bereiken

In combinatie met analytics biedt CDP een belangrijke meerwaarde, zodat u uw marketingprestaties kunt analyseren en rapporteren en hier vervolgens op kunt inspelen. Het Piwik PRO Customer Data Platform stelt bedrijven in staat om gegevens te organiseren, analyseren en activeren om het klantenverloop te verbeteren en tegen te gaan, hun budgetten voor advertentiecampagnes te optimaliseren, de gemiddelde waarde van de winkelwagen te verhogen, of welke actie in uw geval het belangrijkst is.

Dit is wat het CDP van Piwik PRO uniek maakt:

  • Het integreert met een web- en app-analyseplatform en is niet bedoeld om dit te vervangen, zoals de meeste andere CDP’s op de markt.
  • Het is flexibel en kan meegroeien met uw bedrijf en behoeften en biedt zowel basis- als geavanceerdere functionaliteiten.
  • De standaardintegratie met Analytics en Tag Manager waarborgt een constante aanvoer van cruciale gebruiksgegevens. Dit leidt tot een diepgaander begrip van inzichten.

Met het CDP van Piwik PRO kunt u moeiteloos gegevens activeren. Gebruik webhooks en automatiseringstools om gewenste attributen naar verschillende bestemmingen te sturen, zoals CRM, advertentieplatforms, e-mailmarketingtools en interne communicatiekanalen. Bovendien kunt u met de intuïtieve editor en sjablonen activeringen maken zonder de hulp van technische teams en kunt u indien nodig ook geavanceerde integraties definiëren.

Daarnaast geeft Piwik PRO’s CDP prioriteit aan de privacy van gebruikers en helpt het u te voldoen aan de wereldwijde privacywetgeving, zoals de AVG, TTDSG/TDDDG, CPPA, CPRA en LGPD. Dit omvat veilige hostingopties, data governance en ingebouwde integratie met tools voor toestemmingsmanagement​​. We zijn ook goedgekeurd door HIPAA.

Geïnteresseerd in het integreren en activeren van uw first-party data met een privacyvriendelijk Customer Data Platform?