Piwik PRO Blog

10 Stappen om zakelijke vereisten te verzamelen voor een robuuste webanalyticsstrategie

April 25, 2019

10 Stappen om zakelijke vereisten te verzamelen voor een robuuste webanalyticsstrategie

Het starten van een nieuw webanalyticsproject vereist een zorgvuldige planning en een degelijke strategie. U moet precies definiëren wat u met uw project wilt bereiken. Een van de belangrijkste componenten van dit proces is het verzamelen van zakelijke vereisten. Dat zal als een gedetailleerde routekaart dienen om ervoor te zorgen dat u in de goede […]

Lees verder
Alles wat u moet weten over Customer Onboarding in Piwik PRO

April 24, 2019

Alles wat u moet weten over Customer Onboarding in Piwik PRO

Toegegeven, webanalytics is niet het gemakkelijkste in de wereld. Daarom doen we ons best om onze klanten te helpen zich te bekwamen in het gebruik van onze tool. Dankzij een zorgvuldig ontworpen onboardingproces, leren onze klanten snel hoe ze Piwik PRO kunnen gebruiken, waardoor ze dichter bij hun doelen komen. Laten we beginnen – in […]

Lees verder
Webanalytics voor banken: kant-en-klaar vs. bouw-het-zelf

April 23, 2019

Webanalytics voor banken: kant-en-klaar vs. bouw-het-zelf

Er is nog nooit een betere tijd geweest voor banken om hun klanten 360-graden te bekijken. De trend is het aanbieden van een “segment van één”. Een gepersonaliseerde ervaring waarbij de gebruiker op het juiste moment de juiste aanbieding ontvangt. Met wettelijke beperkingen en intern beleid is het veel moeilijker om volledig te profiteren van […]

Lees verder
Segmenten en gegevensbereiken vergelijken in Custom Reports voor betere inzichten in Analytics

April 9, 2019

Segmenten en gegevensbereiken vergelijken in Custom Reports voor betere inzichten in Analytics

Met analytische software bij de hand zijn marketeers goed uitgerust om hun tactieken te bepalen en een weloverwogen beslissing te nemen. Een geweldige tool hebben, is echter niet genoeg: het belangrijkste is om er het meeste uit te halen om het voor uw specifieke behoeften te laten werken. In de post van vandaag zullen we […]

Lees verder
Hoe Analytics & Customer Data Platform u kunnen helpen bij het tracken van de volledige klantreis

April 5, 2019

Hoe Analytics & Customer Data Platform u kunnen helpen bij het tracken van de volledige klantreis

Technologische innovaties veranderen het landschap van de banksector en creëren meer mogelijkheden om gebruik van te maken. Banken en de financiële sector streven ernaar een boeiende klantreis te bieden. Met zoveel gegevens bij de hand, zou u denken dat het een gemakkelijke taak zou zijn. Het blijkt echter dat technologische ontwikkelingen zoals webanalytics niet optimaal […]

Lees verder
Hoe Single-Page Applications (SPA's) tracken

April 3, 2019

Hoe Single-Page Applications (SPA’s) tracken

Metabeschrijving: Ontdek hoe u een tagmanager kunt gebruiken om single-page applications te tracken. Leer hoe u virtuele paginaweergaven en custom events configureert en profiteert van een betere tracking. Heb u zich ooit afgevraagd wat Spotify, Twitter, Gmail, Google Maps en Netflix gemeen hebben? Naast internet supersterren zijn het allemaal SPA’s, single-page applications. Het zijn de […]

Lees verder
Analyticsimplementatie in 12 Stappen: een uitgebreide handleiding (inclusief trackingplan!)

April 2, 2019

Analyticsimplementatie in 12 Stappen: een uitgebreide handleiding (inclusief trackingplan!)

Het is moeilijk om de waarde van de juiste analyseconfiguratie te overschatten. Een doordachte aanpak resulteert in gedetailleerde inzichten in het dagelijkse gedrag van uw klanten, op gegevens gebaseerde ideeën om uw bedrijf te verbeteren en nog veel meer positieve resultaten – dingen waar iedereen van kan profiteren. We hebben er uitgebreid over geschreven in […]

Lees verder
4 stappen om te bepalen of uw technische partner AVG-conform is

March 29, 2019

4 stappen om te bepalen of uw technische partner AVG-conform is

AVG is nu de wet. Dat is een feit. En dit betekent dat technisch gezien voortaan elk bedrijf dat de gegevens van EU-burgers of ingezetenen verwerkt, dit in overeenstemming met de nieuwe regels moet doen. Anders lopen ze het risico op zware boetes. Veel bedrijven zijn echter nog lang niet klaar voor deze dappere nieuwe […]

Lees verder
Hoe zal AVG invloed hebben op uw Web Analytics-tracking?

March 28, 2019

Hoe zal AVG invloed hebben op uw Web Analytics-tracking?

U hebt waarschijnlijk gehoord van AVG, de nieuwe EU-verordening voor gegevensbescherming. Het doel ervan is de gegevensverzameling van personen binnen de Europese Unie te versterken en te verenigen en de verouderde gegevensbeschermingsrichtlijn 95/46/EG te vervangen. Het is ook de strengste wet op de gegevensprivacy die ooit is ingevoerd. En hoewel de lijst met betrokken organisaties […]

Lees verder
Customer Lifetime Value: Wat is het en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf

March 28, 2019

Customer Lifetime Value: Wat is het en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf

Marketeers besteden tijd, moeite en alle mogelijke middelen om de reis van hun bezoekers van begin tot einde bij te houden, de inhoud te verbeteren en de best mogelijke klantervaring te bieden. Een focus op voornamelijk vluchtige resultaten betekent echter dat u meer moet doen. Organisaties die succes op de lange termijn willen verzekeren, voegen […]

Lees verder

Free Comparison of 5 Most Popular Web Analytics Vendors