- Is Google Analytics (3 & 4) AVG-conform? [UPDATED]
- Piwik PRO vs. Adobe Analytics: Vergelijking van analyseplatforms voor bedrijven (enterprise analytics platforms)
- Google Analytics en meerkanaalsattributie: Wat u moet weten
- Is analytics op basis van sessies dood? Nee. En hier leest u waarom.
- Acht usecases voor platformen voor klantgegevens (CDP) die uw bedrijfsgroei zullen stimuleren
- DMA en DSA – hoe deze nieuwe wetten online zakendoen beïnvloeden
- Migratieproblemen naar GA4: Wat zijn de alternatieven
- Quotalimietfouten in de Looker Studio (voorheen Data Studio) GA4-connector: Alles wat u moet weten
- Wat is data-activering en hoe past het in uw data-analysestack
- Single customer view (SCV): wat is het en hoe werkt het?
- Alles wat je moet weten over het Data Privacy Framework (Privacy Shield 2.0)
- Wat is customer journey-analytics en waarom is het belangrijk voor uw onderneming?
- We vinden ons Customer Data Platform opnieuw uit
- DPA: 7 elementen waarover elke gegevensbeschermingsovereenkomst die aan de AVG voldoet, moet beschikken
- Web analytics op basis van events: alles wat u moet weten
- Server-side analysetracking met first-party collector: Wat je moet weten
- Wat zijn PII, niet-PII en persoonsgegevens?
- Life after Google Analytics: hoe maak je de overstap?
- Mobiele analyses: Een complete gids voor het optimaliseren van het gebruikerstraject binnen uw app
- Vind een alternatief voor Matomo, variërend van een gratis tot een bedrijfsklaar platform
- Wat zijn privacy-vriendelijke analytics?
- Vergelijk 7 gratis webanalyticsplatforms (inclusief product analytics)
- Toon Vuursteen: Burgers zijn gewend aan een vlotte digitale interactie met commerciële bedrijven en verwachten hetzelfde van hun overheid
- Piwik PRO Core, een gratis abonnement voor Piwik PRO Analytics Suite, is nu openbaar beschikbaar
- [EN] CNIL’s consent exemption for Piwik PRO – What it means for you and the analytics data you collect
- [EN] 6 ways analytics software collects data online – plus a comparison of 5 popular platforms
- Web Analytics voor overheden: Werken met operationele KPI’s (deel 3)
- Web Analytics voor overheden: Werken met strategische en tactische doelstellingen (deel 2)
- Web Analytics voor overheden: Het framework om de juiste KPI’s te bepalen (deel 1)
- [EN] 10 new privacy laws around the world and how they’ll affect your analytics
- [EN] New Tableau Integration released as part of Piwik PRO Analytics Suite 15.5
- [EN] What is privacy-friendly analytics?
- [EN] Data processing agreement: 7 elements every GDPR-compliant DPA should have
- [EN] Why first-party data is the most valuable to marketers
- [EN] How to host your analytics: public cloud vs private cloud vs self-hosted
- [EN] 70-point comparison of 6 tag managers
- [EN] How multi-channel attribution works in Piwik PRO
- [EN] Matomo performance issues: What causes them and how to fix them
- [EN] When design goes awry – How dark patterns conflict with GDPR and CCPA
- [EN] Raw data and sampled data: How to ensure accurate data
- [EN] Free comparison of 7 enterprise-ready customer data platforms
- [EN] E-commerce in transition – providing a safe customer experience
- [EN] Piwik PRO vs. Google Analytics 360
- [EN] Piwik PRO vs. Google Analytics: the most comprehensive comparison
- [EN] How to analyze multi-channel attribution in affiliate marketing using raw data
- [EN] 3 ways to track single-page applications (SPAs) with Tag Manager: a step-by-step guide
- [EN] Piwik PRO vs. Matomo (Piwik): The most important differences explained [Updated]
- [EN] Should you run a DPIA for Google Analytics?
- 7 gebieden om te overwegen om het openen van een digitale bankrekening te verbeteren
- Wat te verwachten van de nieuwe privacyfuncties van Google Chrome
- 10 Elementen die elk AVG-compatibel privacybeleid zou moeten hebben
- Retail & E-tailanalytics: 5 Uitdagingen Die U Met De Juiste Software Zult Overwinnen
- 4 Manieren Waarop Productanalyse Onboarding in Online Bankieren Optimaliseert
- 4 stappen om productanalytics toe te passen om gebruikersonboarding te tracken
- Hoe te werken op Analyticsplatforms en de mensen waar u het voor doet niet te belasten
- 42 KPI-ideeën voor uw Productanalytics
- Handleiding voor het samenvoegen van interne en externe gegevens met Piwik PRO
- 10 Stappen om zakelijke vereisten te verzamelen voor een robuuste webanalyticsstrategie
- Alles wat u moet weten over Customer Onboarding in Piwik PRO
- Webanalytics voor banken: kant-en-klaar vs. bouw-het-zelf
- Segmenten en gegevensbereiken vergelijken in Custom Reports voor betere inzichten in Analytics
- Hoe Analytics & Customer Data Platform u kunnen helpen bij het tracken van de volledige klantreis
- Hoe Single-Page Applications (SPA’s) tracken
- Analyticsimplementatie in 12 Stappen: een uitgebreide handleiding (inclusief trackingplan!)
- 4 stappen om te bepalen of uw technische partner AVG-conform is
- Hoe zal AVG invloed hebben op uw Web Analytics-tracking?
- Customer Lifetime Value: Wat is het en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf
- Piwik PRO: Een Redelijk Alternatief Voor Webtrends
- First-Party Vs Third-Party Cookies: Waarom First-Party Beter Is
- Vergelijking van 5 Toonaangevende Platformen voor Toestemmingsbeheer
- Piwik PRO vs Matomo (Piwik): de belangrijkste verschillen uitgelegd
- Vind Het Meest Geschikte Gegevensverzamelplatform Voor- en nadelen van DMP’s, CDP’s, DW’s en CRM’s
- Een CDP Gebruiken Voor Succesvolle Doelgroeptargeting
- Wat is een ID-graph en hoe kan dit helpen bij cross device tracking?
- De ultieme gids voor data pseudonimisering in Web Analytics
- De ultieme gids voor data-anonimisering in Analytics
- Product Analytics 101: een Beginnershandleiding
- Data Management Platform vs Customer Data Platform – 4 belangrijke verschillen